آیت‌الله موسوی اردبیلی یار امام(ره) و یاور رهبر بود

به گزارش عرصه، حجت‌الاسلام والمسلمین «احمد مُبلغی» ضمن تسلیت در گذشت مرحوم آیت‌الله موسوی  اردبیلی، به شخصیت علمی و اخلاقی ایشان اشاره کرد و گفت: آن مرحوم فردی اجتماعی و علمی بود و از خاستگاه فقه و مسائل علمی به موضوعات اجتماعی و فرهنگی می‌نگریست.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس ابراز داشت: آن مرجع فقید در بحث‌های فقهی مطالعاتی و اجتماعی رودیکرد خوبی داشتند و از همین رو تحلیل خوبی در فقه ارائه می‌کردند، از این لحاظ می‌توان برای مطالعات فقهی در حوزه، فصلی برای ایشان باز کرد و  نسل نو  در حوزه می‌تواند از فقه ایشان و آثار به جای مانده از آن مرجع فقید نهایت استفاده را ببرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: نقش مرحوم آیت‌الله موسوی اردبیلی در انقلاب غیرقابل انکار است، این مرجع تقلید از یاران امام راحل و یاور رهبر انقلاب بودند.

وی عنوان کرد: بعد از انقلاب نیز در شورای انقلاب حضور داشتند و در مسئولیت‌هایی که امام راحل برای ایشان در نظر گرفته بودند حضور بسیار جدی داشتند و نقش موثری ایفا می‌کردند.  

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین مبلغی گفت: مرحوم آیت‌الله موسوی اردبیلی جزو شخصیت‌های مطرح نظام بودند و زمانیکه به قم آمدند، در کسوت استادی جایگاه خوبی پیدا کردند.

وی عنوان کرد: در آن مرجع فقید ویژگی‌هایی وجود داشت که مورد پذیرش برای نظام و حوزه‌های علمیه بود؛ از جمله خدمات ایشان به جامعه اسلامی تأسیس دانشگاه مفید و فعالیت در دانشگاه و رشته‌های علوم انسانی، اجتماعی و دینی بود.



دیدگاهها بسته شده است.