افتتاح ۵ استادیوم ۵ هزار نفری در شهرستان‌های استان تهران تا پایان سال

گل‌محمدی در گفت و گو با عرصه از افتتاح ۵ استادیوم ۵ هزار نفری در شهرستان‌های استان تهران تا پایان سال خبر داد و اظهار کرد: ۵ استادیوم ۵ هزار نفری که چند سال بود در شهرستان‌های ملارد، رباط کریم، شهریار، پاکدشت و اسلامشهر به خاطر نبود بودجه به صورت راکد باقی مانده بود، در طی سفر هیات دولت به این شهرستانها، بودجه‌ای به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان برای اتمام این پروژه‌ها تخصیص داده شده که تمام سعی‌مان بر این است فاز اول این استادیوم‌ها ساخته و تا پایان سال به بهره‌برداری برسند. همچنین ۲ استادیوم بعثت (واقع در جنوب شرق تهران) و دیهیم (شمال شرق تهران) به سرانه ورزش استان تهران اضافه شدند که این نقطه قوتی برای ورزش استان تهران است.

وی با اشاره به افت جایگاه ورزش استان تهران در بازی‌های المپیک ریو نسبت به لندن گفت: در لندن ورزشکاران استان تهران موفق به کسب ۳ مدال شدند، اما این تعداد در ریو به یک مدال تنزل پیدا کرد که شرایط مطلوبی برای ورزش استان تهران نیست. تمام تلاش ما این است که در آینده این جایگاه را به شرایط مطلوب و آرمانی برسانیم و بیشترین ورزشکاران را در رده‌های تیم‌های ملی و بویژه کسب مدال در بازی‌های آسیایی، جهانی و المپیک به استان تهران اختصاص دهیم.

گل‌محمدی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی ستاد بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو با همکاری کارشناسان، مدیران و پیشکسوتان ورزش استان تهران، سعی داریم تعداد کسب سهمیه و مدال‌های استان تهران را به لحاظ کیفیت و جایگاه حداقل ۳۰ درصد افزایش دهیم. این ستاد کار خود را آغاز کرده تا در آینده تحول بزرگی را در رشد ورزش استان تهران شاهد باشیم.

وی از برگزاری المپیادهای ورزشی در استان تهران خبر داد و افزود: برای اینکه بتوانیم ورزش استان تهران را از حالت رکود خارج کنیم و به شرایط مطلوب برسانیم، المپیادهای ورزشی را در ۲۷ رشته ورزشی مردان و ۲۳ رشته ورزشی زنان آغاز کردیم که این المپیادها در حال برگزاری است.

گل‌محمدی از افتتاح پایگاه قهرمانی استان تهران در اوایل آذر خبر داد و گفت: تجهیزات، وسایل و کارهای اولیه این پایگاه‌ها انجام شده و از نظر نیروی انسانی کادر آن تکمیل شده که به زودی با همکاری معاونت ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش افتتاح خواهد شد.

مدیرکل تربیت بدنی استان تهران همچنین با بیان این که پایگاه‌های قهرمانی دیگر تعطیل نخواهند شد، افزود: اگر در گذشته نظارتی روی این پایگاه‌ها صورت نمی‌گرفت و با تعطیلی مواجه می‌شدند، امروز با کنترل و نظارت بیشتر روی این پایگاه‌های قهرمانی که عملکرد فنی ورزشکاران را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهند، دیگر تعطیل نخواهند شد و تجهیزات آن با حمایت وزارت ورزش و بویژه شخص سجادی معاونت ورزش حرفه‌ای و قهرمانی تکمیل‌تر و مجهزتر خواهد شد.

مدیرکل تربیت بدنی استان تهران همچنین از عقد تفاهمنامه همکاری با پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی برای کنترل و نظارت روی عملکرد ستاد بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو خبر داد و خاطرنشان کرد: برای اینکه ستاد بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ این استان برنامه‌های خود را از نظر اجرایی به شکل علمی پیش ببرند و روند رو به رشد و موفقی داشته باشند، طی تفاهمنامه‌ای با رییس پژوهشگاه تربیت بدنی این تقاضا را داشتیم که به عنوان مشاور و ناظر روی عملکرد این ستاد، ما را در رفع ایرادات و بهبود روند کار کمک کنند.

مدیرکل تربیت بدنی استان تهران از مساعدت و همکاری استانداری استان تهران، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و فرمانداری‌های مختلف استان تهران برای افزایش اعتبارات عمرانی تقدیر و تشکر کرد و گفت: این نگاه ویژه، نقطه قوتی برای افزایش سرانه ورزش استان تهران خواهد بود. البته سرانه ورزش استان تهران در حال حاضر ۴۲ سانتی‌متر مربع است که امیدوارم با حمایت تمام دستگاه‌های اجرایی بتوانیم در جهت افزایش این سرانه گام‌های موثری برداریم.

وی در پایان پیرامون این پرسش که هدف‌گذاری شما برای کسب مدال بیشتر روی چه رشته‌هایی خواهد بود، افزود: دوومیدانی، والیبال، تیراندازی، تیروکمان، جودو، کشتی، وزنه‌برداری، شمشیربازی، بسکتبال، تکواندو، کاراته، صخره‌نوردی جزو رشته‌هایی هستند که با سرمایه‌گذاری روی آن‌ها می‌توانیم شانس خود را برای افزایش مدال‌های استان تهران بالا ببریم.



دیدگاهها بسته شده است.