بارش باران و برف در اکثر جاده‌های کشور


رئیس پلیس مرکز کنترل ترافیک راه‌های کشور با اعلام اینکه هم‌اکنون در اکثر جاده‌های کشور شاهد بارش برف و باران هستیم، گفت: رانندگان حتماً خودروهای خود را به تجهیزات ایمنی مجهز کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ نادر رحمانی گفت: طبق آخرین گزارش‌های دریافتی از مرکز کنترل ترافیک راه‌های کشور، هم‌اکنون در استان ایلام محورهای مهران ـ ایلام و ملکشاهی ـ مهران، استان کرمانشاه محورهای حمیل ـ اسلام‌آباد، اسلام‌آباد ـ ماهیدشت و ماهیدشت ـ همدان ترافیک پرحجم گزارش شده است.

رحمانی ادامه داد: همچنین در باند جنوبی آزادراه کرج ـ تهران محدوده پل فردیس تا گرمدره و باند جنوبی آزادراه کرج ـ قزوین از پایانه شهید کلانتری تا پل فردیس ترافیک نیمه سنگین گزارش شده است.

وی با اعلام اینکه در سایر جاده‌ها و معابر کشور وضعیت ترافیکی عادی و روان است، افزود: در استان خراسان رضوی در اکثر محورها، مازندران ارتفاعات محورهای چالوس، هراز، فیروزکوه، استان خراسان شمالی محور بجنورد، اردبیل، محورهای اردبیل ـ آستارا و خلخال ـ اسالم و گردنه صائین و استان گیلان محورهای اسالم و پونل، ارتفاعات محورهای چابکسر، لاهیجان و آستارا، همچنین استان مرکزی محور ساوه ـ قزوین، گردنه‌های آوج و کوهین، استان گلستان محورهای آزادشهر ـ شاهرود و جنگل گلستان بارش برف و در استان‌های گلستان، مازندران و خراسان شمالی در اکثر محورها بارش پراکنده باران گزارش شده است.

رحمانی تصریح کرد: محور فیروزکوه در محدوده هنرستان کشاورزی از کیلومتر ۱۳ تا ۱۹ از روز شنبه تا سه‌شنبه از ساعت ۷ تا ۱۷ و چهارشنبه از ساعت ۷ تا ۱۲ به دلیل عملیات روکش آسفالت، تردد خودروها همراه با ترافیک انجام می‌شود.

رئیس پلیس مرکز کنترل ترافیک راه‌های کشور با اعلام اینکه با توجه به بارش برف و باران، تردد در مسیرهای کوهستانی و گردنه‌های برف‌گیر بدون زنجیر چرخ ممنوع است، از رانندگان خواست حتماً خودروی سواری خود را به تجهیزات ایمنی زمستانی و مخصوصاً زنجیر چرخ مجهز کنند، زیرا از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ در محدوده‌های برف‌گیر جلوگیری به عمل می‌آید.

وی درباره جاده‌ها و محورهای مسدود کشور نیز گفت: در حال حاضر کمربندی دهلران محور فرعی اولنگ ـ شاهرود و محور شمشک ـ دیزین تا اطلاع ثانوی مسدود است.



دیدگاهها بسته شده است.