تاج: AFC نباید به تیم ملی ایران ضرر بزند/ اینجا بهشت وکلای ورزشی شده است

به گزارش عرصه. مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال که در کارگاه آموزشی TMS در آکادمی ملی فوتبال سخن می‌گفت، اظهارکرد: زمانی نقل و انتقالات دستی بود و باید ساعت ها در هیات فوتبال می نشستیم. زمانی ITCها بود که مشکل ساز بود. باید این سیستم در کشور ما جا بیفتد تا به اهداف لازم برسیم. نباید ناراحت شویم که اصحاب رسانه مشکلات فوتبال را می‌گویند. باید بی‌انضباطی را کم کنیم. وقتی در حوزه فوتبال مشکلاتی هست باید آن ها را به حداقل برسانیم.

او ادامه داد: نیامدن باشگاه‌ها به این مراسم خوب نیست. الان بهشت نقل و انتقالات از بابت بازیکنان خارجی که در آینده شکایت می‌کنند، ایران است. وکلای خارجی به من می‌گفتند دل‌مان می خواهد به ایران باییم چرا که ما پرونده های زیادی در فیفا داریم. این گرفتاری باید رفع شود. باید یاد بگیریم که این اشتباهات را نکنیم. چون تصمیم فدراسیون فوتبال این است که آموزش ها را جدی بگیرد و از طرفی مجوز حرفه‌ای صادر کند.
رییس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه یکی از رسانس‌های فوتبال ایران در حال اتفاق افتادن است، گفت: یکی از رنسانس‌های فوتبال جوانگرایی در لیگ برتر بود. سپس سر و سامان دادن به وضعیت تیم‌های ملی بود. از دیگر اقدمات ما منطقه ای کردن مسابقات نوجوانان و جوانان است که باعث کاهش هزینه ها می شود. هدف دیگر ما کاهش بدهی باشگاه‌هاست، به این صورت که اگر باشگاهی بخواهد قرارداد میلیاردی با بازیکنی ببندد، باید یک میلیارد هم از بدهی گذشته خود را بدهد. هر سال گفته‌ایم تیم های بدهکار وارد مسابقات نمی‌شوند اما در آخر هم توانسته‌اند در مسابقات شرکت کنند.
تاج در پایان نیز افزود: الان اعلام کرده‌ایم هر باشگاهی نمی‌تواند ادامه دهد اعلام کند تا ما جایگزین پیدا کنیم. ما هم اصراری به برگزاری لیگ دسته یک با ١٦ تیم نداریم.

به گزارش عرصه، مهدی تاج درباره آموزش استفاده از سیستم ثبت قرارداد بین المللی بازیکنان به صورت آنلاین گت: بحث صدور ITC بسیار مهم است و بارها باعث ایجاد مشکل برای باشگاه‌های ایرانی شده است. از این رو از دو مدرس برجسته فیفا دعوت کرده ایم که این سیستم را به باشگاه‌های لیگ برتری ما آموزش دهند. البته در لیگ یک به آن صورت انتقال بازیکن خارجی نداریم اما اگر آنها هم مطلع شوند خوب است.

او درباره این که استفاده از سیستم TMS (ثبت آنلاین قرارداد بازیکنان)چه کمکی به فوتبال ایران می کند، اظهار کرد: متاسفانه برخی بازیکنان  خارجی از باشگاه‌های ایرانی شکایت کرده و حکم گرفته‌اند و اکنون ۶-۷ حکم علیه ایران وجود دارد. این وضعیت بازار خوبی برای وکلای ورزشی شده که از آن استفاده می‌کنند. این سیستم مشکلات این‌چنینی را حل می‌کند اما این که بازیکنان بی کیفیت به ایران می‌آیند به سیستم قرارداد مربط نیست و به آنهایی برمی‌گردد که بازیکنان را می‌آورند.

رئیس فدراسیون فوتبال همچنین درباره اختلافات ایران با AFC هم گفت: بحث دعوا و تشنج نیست بلکه هر کسی در جایگاه رئیس فدراسیون باشد باید از حق و حقوق ایران دفاع کند. ابتدا نامی از ایران در جمع برترین‌های قاره نبود و حالا خوب شده که حداقل نام فوتسال ما آمده است. درباره بازی با سوریه هم به فیفا نامه زدیم که بررسی کند چرا ناظر بازی آن زمین را تایید کرده است. نباید وقتی ما از حضور در یک زمین بی‌کیفیت متضرر شدیم حالا این مساله به نفع دیگران تمام و بازی حریفان‌مان مقابل سوریه در زمین دیگری انجام شود. وقتی ما در آن زمین بازی کردیم سایر حریفان‌مان هم باید در همان مکان به میدان بروند. متأسفانه با وجود اینکه پیش‌بینی  مشکلات را کرده بودیم ناظر این زمین را تأیید کرد.

او درباره حضور مقامات فدراسیون فوتبال هلند در ایران هم گفت: خوشحالم که فدراسیون محل رایزنی شده است. ما به دنبال یافتن تمام مشترکات فوتبالی با هلندی‌ها هستیم و راجع به همه چیز با آنها حرف می‌زنیم.

تاج درباره آزادسازی پول‌های بلوکه شده فدراسیون فوتبال ایران در بانک‌های خارجی هم گفت: با دبیرکل فیفا جلسه داشتیم و او قول داد که این موضوع را برای ما حل کند. همچنین با مسئول پولشویی فیفا جلسه داشتیم و ثابت کردیم که این پول صرفا قرار است بانک به بانک شود. در نهایت فیفا بانک ملت زوریخ را تایید کرد و قرار شد که پول ما با واسطه یک بانک سوییسی به بانک ملت واریز شود.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه درباره وضعیت آکادمی ملی فوتبال هم گفت: آکادمی چند ماموریت دارد که برای هرکدام مسئولی وجود دارد. بخش درآمدزایی آن به کمیته اقتصادی فدراسیون سپرده شده و بخش آموزش و پژوهش به عهده کمیته آموزش فدراسیون گذاشته شده است. مدارس فوتبال هم زیر نظر مجموعه قبلی در حال کار هستند.

تاج در پایان درباره زمان بازگشت کی‌روش گفت: سرمربی تیم ملی در مرخصی است و هر زمان مرخصی‌اش تمام شود بازمی‌گردد.



دیدگاهها بسته شده است.