زباله‌ بابلسر از ساحل دور می‌شود؟

بهروز رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار عرصه اظهار کرد: در سال گذشته ۸٫۵ هکتار زمین در خارج شهر به منظور ساخت کارخانه زباله سوز با فناوری جدید خریداری شده  و تاکنون مذاکراتی با شرکت‌های داخلی و خارجی در این زمینه انجام شده است. در حال حاضر در شرف انجام مراحل قانونی برای عقد قرارداد با یکی از شرکت‌های داخلی هستیم.

وی ادامه داد: موضوع مذاکره با شرکت مذکور برای رفع مشکل دپوی زباله در ساحل بابلسر طی چندین مرحله در کارگروه پسماند شهرستان، مطرح و با طرح شرکت مذکور موافقت شده که جهت تصویب نهایی به کارگروه پسماند استان ارسال شده است. این طرح در صورت نهایی شدن در کارگروه پسماند استان قابلیت اجرایی شدن دارد.

شهردار بابلسر تصریح کرد: در جهت کاهش حجم بالای زباله‌های ورودی به محل دفن زباله کنونی شهر بابلسر قرارداد تفکیک زباله از مبدا با یکی از شرکت‌های خدماتی منعقد شده است.

به گزارش عرصه، زباله‌های شهر بابلسر سال‌هاست که به علت سوء مدیریت، کمبود زمین مناسب دپوی زباله، کمبود بودجه و اقتصادی نبودن سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای نصب زباله‌سوز و یا ایجاد نیروگاه تولید برق از زباله در ناحیه ساحلی بابلسر و در کنار پارکینگ‌های ۸ و ۹ بابلسر و در کنار شهرک‌های مسکونی و در حال ساخت دپو می‌شود و بوی تعفن آن، ساکنین مجتمع شهرک گلها در نزدیکی ساحل را آزار می‌دهد.



دیدگاهها بسته شده است.