شهدای فرهنگی از سنگر علم و عمل دفاع کردند

به گزارش عرصه، حجت‌الاسلام علیرضا بابا شاهی مسئول حوزه نماینده ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان در یادواره شهدای فرهنگی که در سالن شهدای گمنام سنندج برگزار شد بیان کرد: برگزاری این یادواره‌ها و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی در راستای ارج نهادن به مقام شامخ آن عزیزان در جهت تقویت روحیه ایثار و شهادت بین قشر فرهنگی و دانش آموزان بسیار مهم و اساسی است.

وی ادامه داد: اگر مدعی پاسداری از خون شهدا هستیم، باید در عمل ادامه دهنده راه شهدا و رسالت آنان باشیم. شهدا عملا در حیات زنده نیستند اما تلاش در راه جامعه اسلامی را به حد اعلاء و در جه خود رسانده‌اند و هیچ درجه‌ای بالاتر از درجه شهادت نیست و معلمان ما با رفتن خود این را ثابت کرده‌اند. معلم مشعل دار علم، ایمان ودانایی است ومعلم شمع فروزانی است که زندگی انسان‌ها را روشن می‌کند و همه وجودش طنین در اخلاص خواهد بود.

باباشاهی افزود: شهدا مردانه جنگیدند و عاشقانه به فیض شهادت نائل آمدند. مقابل دشمن قد علم کردند تا مردم ملتشان قامت خم نکنند. مظلومانه زندگی کردند و مظلومانه به شهادت رسیدند و پیشرفت، امنیت، استقلال و آزادی خود را مدیون آنها هستیم.

مسئول حوزه نماینده ولی فقیه در سپاه کردستان گفت: این انقلاب و بقا برای تداومش نیاز به مردم دارد و امام خمینی (ره) بعد از ۱۰ ماه پس از انقلاب دستور تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی را صادر کردند اما امروزه شاهد بسیج ده‌ها میلیونی در سراسر کشور و دنیا هستیم به طوری که راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی که تمام مسلمانان اعم از شیعه و سنی و همه ادیان حضور داشتند نمونه‌ای از همان بسیج امام راحل است و این‌ها واقعیتی است که به واسطه ی خون شهدا رخ داده است.

وی شهدای فرهنگی را شهدای سنگر علم و عمل خواند و افزود: بی‌تردید آنان با ترجیح دادن سنگرها در جبهه‌ها بر سنگر علم و دانش، مصداق بارز علم و عمل شدند و در این راه جان خود را نیز تقدیم کردند و امروز به عنوان الگوی فرهنگیان کشور شدند.



دیدگاهها بسته شده است.