عدم نگرانی اتحادیه اروپا نسبت به امتیازهای انگلیس به نیسان

به گزارش عرصه، با این همه وی همچنان منتظر دریافت جزییات مذاکرات اخیر با نیسان از سوی دولت انگلیس برای داشتن شفافیت بیشتر در این باره است.

نیسان ماه گذشته پس از اینکه ترزا می، نخست وزیر انگلیس اطمینان داد دولت این کشور در برابر ضررهای رقابتی مربوط به خروج از عضویت اتحادیه اروپا، حمایتهای لازم را فراهم خواهد کرد موافقت کرد در انگلیس سرمایه گذاری جدیدی انجام دهد.

این خودروساز بدنبال نگرانی نسبت به مالیاتهای بالاتر در صورت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (بریگزیت)، تهدید کرده بود تولید مدل قشقایی را از انگلیس به مکان دیگری منتقل خواهد کرد. کارخانه ساندرلند که متعلق به نیسان است، بزرگترین کارخانه خودروسازی انگلیس از نظر حجم تولید به شمار می رود.

بدنبال اعلام این خبر، کمیسیون اروپا خواستار توضیحات دولت انگلیس در این باره شد.

مارگرت وستاگر، کمیسر رقابت کمیسیون اروپا که به منظور جلوگیری از امتیازهای غیرمنصفانه، حمایتهای دولتی از شرکتها را در میان ۲۸ عضو اتحادیه اروپا رصد می کند، اعلام کرد مقامات انگلیسی هنوز اطلاعات مورد درخواست را فراهم نکرده اند.

بر اساس گزارش رویترز، وی در حاشیه یک کنفرانس در بروکسل به خبرنگاران گفت: پیش از اینکه اطلاعات بیشتری دریافت کنیم، نگرانی چندانی نداریم.

مقررات اتحادیه اروپا تا زمانی که انگلیس در این بلوک است، باید از سوی این کشور رعایت شود و اگر دو طرف موافقت کنند که پس از خروج رسمی انگلیس از اتحادیه اروپا، این کشور همچنان به بازار داخلی این بلوک دسترسی داشته باشد، مقررات مذکور لازم الجرا خواهند بود.

تحت مقررات اتحادیه اروپا، کشورهای عضو این بلوک باید حمایتهای دولت را پیش از اجرایی شدن، به کمیسیون اروپا اطلاع دهند.

کمیسیون اروپا پیش از این از هلند، بلژیک و لوکزامبورگ خواسته بود میلیونها یورو درآمد شرکتهای مختلف را که بابت توافقهای مالیاتی غیرقانونی بدست آورده اند، از آنها پس بگیرند.



دیدگاهها بسته شده است.