قیمت طلای جهانی ثابت ماند

به گزارش عرصه، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و ۱۲۱۲.۴۵ دلار بود. بهای معاملات این بازار روز گذشته تحت تاثیر صعود بازارهای سهام، ۰.۱۵ درصد کاهش یافته بود.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۲۱۲.۴۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته ۱.۴۰ دلار یا ۰.۱ درصد رشد کرده و در ۱۲۱۱.۲۰ دلار بسته شده بود.

آمار مثبت از فروش خانه، به نشانه‌های بهبود دورنمای اقتصادی آمریکا افزوده است. آمار معاملات صندوقهای فدرال نشان می دهد معامله گران احتمال افزایش نرخهای بهره در دسامبر را ۱۰۰ درصد برآورد می کنند.

تحلیلگران هشدار داده اند نرخهای بهره بالاتر و عملکرد مثبت بازارهای سهام ممکن است قیمت طلا را تحت فشار منفی بیشتری قرار دهد.

طلا به افزایش نرخ‌های بهره آمریکا بسیار حساس است، زیرا نرخ‌های بالاتر هزینه نگهداری این فلز را که بازدهی ندارد، افزایش داده و در مقابل از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند.

هلن لو، تحلیلگر آگونات سکیوریتیز در هنگ کنگ به رویترز اظهار کرد: ریسک پذیری همچنان در بازار وجود دارد و مانع رشد قیمت طلا شده است. سرمایه گذاران می‌خواهند از صعود بازارهای سهام سود ببرند در حالیکه خروج طلا از صندوقهای سرمایه گذاری تحت حمایت این فلز ادامه دارد.

ذخایر طلای صندوق “اس پی دی آر گولد تراست” که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت حمایت طلا در جهان است، روز سه شنبه ۰.۴۲ درصد کاهش یافت و به ۹۰۴.۹۱ تن رسید. ذخایر این صندوق در ماه جاری چهار درصد کاهش داشته است.

بر اساس گزارش رویترز، در حالیکه پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا، موج خرید طلای فیزیکی به عنوان دارایی مطمئن در اروپا را بدنبال داشته است اما دارندگان طلا در آمریکا اقدامی انجام نداده اند.

به گفته سام لاگلین، معامله گر گروه ام کی اس، انتظار می رود در آستانه تعطیلات روز شکرگزاری آمریکا در روز پنج شنبه طلا معاملات بالایی داشته باشد اما قیمت آن در بازه محدودی خواهد ماند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۶.۶۶ دلار رسید. هر اونس پلاتین با ۰.۵ درصد افزایش، ۹۴۲.۲۰ دلار بود و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، ۷۴۹.۴۰ دلار معامله شد.



دیدگاهها بسته شده است.