مراسم تحلیف اعضای جدید کمیسیون انتخابات مجلس افغانستان برگزار شد


مراسم تحلیف اعضای جدید کمیسیون انتخابات مجلس افغانستان با حضور رئیس جمهور این کشور انجام شد.

به گزارش عرصه به نقل از «آوا»، مراسم تحلیف اعضای جدید کمیسیون انتخابات مجلس افغانستان عصر روز گذشته با حضور «اشرف غنی» رئیس جمهوری این کشور انجام شد.

غنی طی اظهاراتی در این مراسم اعلام کرد: اعضای کمیسیون های انتخاباتی باید به عنوان یک افغانستانی و مسلمان به انجام وظایف خود بپردازند و اجازه دخالتهای غیرقانونی به دیگران را ندهند.

وی تاکید کرد: انتخابات علاوه بر انتقال قدرت، رهبران دولتها را نیز متوجه می سازد که برای منافع ملی کشور کار کنند و در برابر ملت پاسخگو باشند.

رئیس جمهوری افغانستان افزود: رهبران دولت وحدت ملی افغانستان از دو سال گذشته تاکنون تلاش می کنند تا نظام انتخاباتی را برای برگزاری انتخابات شفاف اصلاح کنند.

وی همچنین از اعضای کمیسیون های انتخاباتی این کشور خواست تا ضمن حفظ بی طرفی برای شفاف سازی روند انتخابات تلاش کنند.

رئیس جمهور افغانستان همچنین ابراز داشت: اعضای کمیسیون های انتخاباتی، دولت و شخصیت های سیاسی مسئولیت بزرگی بر گردن دارند.

وی افزود: در سال گذشته نزدیک به یک میلیارد دلار در عرصه انتخابات هزینه شده است اما متاسفانه در بخش نهادینه سازی هیچ اقدامی صورت نگرفته است و مشکلات افغانستان نیز ناشی از این امر است.

 وی اعلام کرد: ما می‌خواهیم که انتخابات‌ آینده به شفاف‌ترین شکل ممکن برگزار شود.

اشرف غنی در پایان گفت: با آنکه کمیسیون‌های انتخاباتی افغانستان مستقل است، ولی نظارت ملی و بین‌المللی روی آن وجود خواهد داشت.



دیدگاهها بسته شده است.