آیت‌الله موسوی اردبیلی نصیحت‌های مشفقانه‌ای برای مسئولان داشت

‌آیت‌الله عباس کعبی در گفت‌وگو با عرصه، با تسلیت رحلت آیت‌الله موسوی اردبیلی عنوان کرد: معظم له از پیشتازان نهضت امام خمینی(ره) در دوران مبارزه و در دوران پیروزی انقلاب و در مدیریت انقلابی و در استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

او افزود: ایشان از اعضای اولیه شورای انقلاب و از موسسان حزب جمهوری اسلامی در کنار آیت الله بهشتی بود. آیت‌الله موسوی اردبیلی همچنین از اولین کسانی بود که بعد از تدوین قانون از سوی امام خمینی(ره) مسئولیت بر عهده گرفت و به عنوان رئیس دیوان عالی کشور و دادستان کل کشور به خدمت پرداخت.

آیت‌الله کعبی خاطرنشان کرد: معظم له رابطه ای نزدیک با امام راحل داشت و در ساحت اسلامی قوه قضائیه در کنار شهید بهشتی نقش کلیدی بر عهده داشت و تا ماهها بعد از رحلت امام نیز ریاست قوه قضائیه را عهده‌دار بود.

وی افزود: ایشان تجربیات خود را از فقه قضاء و حدود و قصاص و تعزیرات و … را به صورت کتاب هایی گردآوری کرد که تا کنون نیز مورد استفاده اندیشمندان و حوزویان و دانشجویان قرار دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد:آیت‌الله موسوی اردبیلی هیچ گاه از مبانی انقلاب و قانون اساسی و رهبری و ولایت عدول نکرد و یار صادق امام (ره) و رهبری بود و همواره در مسیر حفظ نظام و ولایت تلاش کرد و دست از خدمت به نظام برنداشت.

آیت‌الله کعبی بیان کرد: معظم له یکی از ارکان اساسی این انقلاب بود و در سنگر فقه قضایی در حوزه و دانشگاه به خدمت پرداخت و در تحقق اهداف انقلاب اسلامی از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.

وی ادامه داد: ما این ضایعه دردناک را به محضر ولی عصر و خدمت رهبری و مردم ولایتمدار به ویژه مردم آذربایجان تسلیت می گوییم.



دیدگاهها بسته شده است.