ارائه خدمات امدادی به بیش از ۱۹ هزار زائر پیاده رضوی

به گزارش عرصه، دکتر سید مجتبی احمدی در این باره گفت: از ابتدای اجرای طرح همسفران خورشید۳ که با مشارکت ۹ استان دیگر از سراسر کشور اجرایی شده است، تاکنون در محورهای چناران-قوچان-نیشابور-تربت حیدریه-سرخس وفریمان به ۱۹ هزار و ۱۳۹ زائر پیاده امدادرسانی شده است.

وی تصریح کرد: در این طرح تعداد ۲۵ پایگاه ثابت جاده ای، هشت پایگاه موقت، ۷۶ پایگاه سیار، ۳ کانکس امدادی به منظور خدمت رسانی به زائرین پیاده ایام آخرماه صفردر نظر گرفته و ۲۳۲۰ بروشور آموزشی تاکنون توزیع شده است.
دکتر احمدی از بکارگیری ۱۰۷۱ نیروی عملیاتی نفر – روز، ۶۱ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس؛ ۱۷ خودروی نجات، ۳۴ خودروی کمک دارسبک، ۱۷ خودروی سنگین و دو دستگاه خودروی ارتباطات استان خبر داد و گفت: به منظور ارائه خدمات بهتر و بیشتر به سانحه دیدگان و مصدومان احتمالی  نیز یک فروند بالگرد امدادی به صورت آماده باش و یک فروند بالگرد دیگر در صورت نیاز از مرکز نیز در نظر گرفته شده است.
براساس گزارش روابط عمومی هلال احمر خراسان رضوی، وی افزود: در اجرای طرح همسفران خورشید و کمک به مسافران، آمادگی اسکان اضطراری وجود دارد  و اقلامی مانند پانچو و کاور امدادی و پتو و همچنین توزیع بسته های اضطراری شامل برخی مواد غذایی نظیر بیسکویت،آب آشامیدنی، کشمش و خرما پیش بینی شده که در موارد اضطراری بین مسافرین و در راه ماندگان توزیع می شود.



دیدگاهها بسته شده است.