ارائه طرح ۱۰ ماده ای جهاد اسلامی با هدف وحدت مقابل رژیم صهیونیستی


ناصر ابوشریف تاکید کرد تنها راه برون رفت از وضع کنونی فلسطین،اجرایی کردن طرح ۱۰ماده ای جهاد اسلامی است که پس از مشورت های ملی گسترده، با هدف وحدت در راستای مقابله با رژیم صهیونیستی ارائه شد.

عرصه، گروه بین الملل- حسن شکر: در سایه تحولات و رویدادهای مختلف در منطقه به ویژه سوریه، عراق و یمن مسأله نخست جهان اسلام یعنی فلسطین به حاشیه رانده شده و همزمان صهیونیست ها در حال اجرایی کردن توطئه های خود علیه شهروندان فلسطینی و یهودی سازی قبله نخست مسلمانان هستند.

 «ناصر ابوشریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت طرح ده ماده ای جهاد اسلامی برای سامان دهی به اوضاع داخلی فلسطین گفت: در حال حاضر در محافل سیاسی در خصوص مرحله بعد از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان سخن گفته می شود؛ در همین راستا کمیته چهارجانبه عربی برای برکناری محمود عباس فشار وارد می کند تا بدین طریق فردی را جایگزین وی کند که همسو با سیاست های آنها باشد. بر همین اساس نیز ما معتقدیم که تنها راه برون رفت از وضع کنونی، اجرایی کردن طرح ده ماده ای جهاد اسلامی است که پس از مشورت های ملی گسترده، با هدف وحدت در راستای مقابله با رژیم صهیونیستی ارائه گردید.

وی در خصوص آخرین دستاوردهای انتفاضه فلسطین در متوقف کردن اقدامات رژیم صهیونیستی نیز تاکید کرد: مردم فلسطین در صدد هستند با متحول کردن انتفاضه کنونی، آن را به یک انتفاضه مسلحانه تبدیل کنند اما به دلیل اینکه علاوه بر نوار غزه و کرانه باختری در اراضی ۱۹۴۸ نیز در محاصره و دست خالی هستند، نه تنها در داخل فلسطین بلکه در خارج از کشور نیز نمی توانند کاری انجام دهند.

ناصر ابوشریف در همین راستا افزود: متاسفانه مسأله فلسطین آخرین موضوع کشورهای عربی است و نه تنها از جدول اولویت های این کشورها خارج شده بلکه در کشورهای اسلامی نیز مورد بی توجهی است. بنابراین کشورهای عربی و اسلامی از انتفاضه استقبال نکردند و این انتفاضه تنها به واکنش هایی علیه جنایات رژیم صهیونیستی مبدل شده است. این در حالی است که صهیونیست ها طرح یهودی سازی قدس اشغالی و شهرک سازی در کرانه باختری را ادامه می دهند و از منع پخش اذان در قدس در داخل خط سبز و اماکن نزدیک به شهرک های صهیونیست نشین در کرانه باختری سخن می گویند.

وی در ادامه بیان داشت: متاسفانه کشورهای عربی و امت اسلامی به این تجاوزات صهیونیست ها توجهی نکردند اما هر چند که امکانات مردم فلسطین ساده و محدود است ولی مردم با توجه به عرق ملی خود می توانند انتفاضه ای با کارآمدی بیشتر را آغاز کنند. این در حالی است که ما در داخل فلسطین با مانعی به نام تشکیلات خودگردان مواجه هستیم که با رژیم صهیونیستی در عرصه امنیتی هماهنگ هستند؛ تشکیلات خودگردان یک مانع جدی در برابر انتفاضه حقیقی فلسطینیان محسوب می شود. جهاد اسلامی بر مخالفت خود با توافق نامه اسلو، به رسمیت شناختن اسرائیل و هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی تاکید کرده است تا بدین صورت مسأله فلسطین در آینده به صورت کامل فراموش نشود.

نماینده جهاد اسلامی فلسطین همچنین در رابطه با آینده هماهنگی های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم صهیونیستی عنوان کرد: تشکیلات خودگردان متاسفانه از یک نهاد ملی به پلیس رژیم صهیونیستی تبدیل شده است تا بدین صورت اهداف تعیین شده در توافق اسلو به ویژه پس از انتفاضه دوم را محقق گرداند. محمود عباس این هماهنگی امنیتی را امری مقدس دانسته است، در حالی که ما آن را کاری پلید می دانیم و خیانت به حساب می آوریم. هیچ یک از فلسطینی ها هماهنگی امنیتی با این استدلال که از طرح ملی فلسطین حمایت می شود را نمی پذیرند. همچنین طرح ملی فلسطین در هیچ نقطه ای با طرح صهیونیست ها اشتراک ندارد و به هم نمی رسند.

وی در پایان در خصوص جنگ احتمالی میان فلسطین و رژیم اشغالگر قدس در آینده تاکید کرد: جنبش جهاد اسلامی برای مقابله با هر نوع تجاوز رژیم صهیونیستی در بالاترین سطح آمادگی خود به سر می برد و سخنان مقامات صهیونیست درباره جنگ اخیر با نوار غزه توخالی و پوچ است؛ این سخنان همانند اظهاراتی است که پیش از جنگ ۳۳ روزه صهیونیست ها با حزب الله لبنان در سال ۲۰۰۶ و جنگ ۵۱ روزه با نوار غزه شنیده بودیم. جنگ هایی که به شکست فضاحت بار رژیم صهیونیستی و نقشه سلطه طلبانه اش منجر شد.



دیدگاهها بسته شده است.