اظهارنظر «دونالد ترامپِ پسر» درباره همکاری احتمالی روسیه و آمریکا


فرزند پسر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا ماه گذشته در جریان نشستی در پاریس از همکاری احتمالی روسیه و آمریکا برای پایان دادن به جنگ داخلی سوریه سخن گفت.

به گزارش عرصه به نقل از اسپوتنیک،‌ «دونالد ترامپِ پسر» فرزند رئیس جمهور منتخب آمریکا ماه گذشته در جریان نشستی در پاریس از احتمال همکاری روسیه- آمریکا برای پایان دادن به جنگ داخلی سوریه سخن گفت.

روزنامه «وال استریت ژورنال» گزارش داد که «دونالد ترامپ پسر» روز یازدهم اکتبر در همایشی به میزبانی یک اتاق فکر فرانسوی موسوم به «مرکز روابط سیاسی و خارجی» شرکت کرد.

«رندا کاسیس» همسر بنیانگذار این اتاق فکر فرانسوی- «فابین بوسارت»- در صفحه فیس بوک خود اعلام کرد که وی و  دونالد ترامپِ پسر در جریان این همایش پیرامون نحوه دستیابی آمریکا و روسیه به توافقی برای پایان دادن به جنگ داخلی سوریه با یکدیگر گفتگو کردند.

کاسیس که ریاست «جنبش معارضان سوری در جامعه تکثرگرا» را برعهده دارد،‌ این نشست را خصوصی خواند و گفت که باور دارد فرزند ترامپ فحوای این گفتگو را به رئیس جمهور منتخب آمریکا انتقال خواهد داد.

کاسیس در مصاحبه با روزنامه وال استریت ژورنال گفت که وی به اهمیت یک دولت سکولار در سوریه اشاره کرده و با ترامپِ پسر از نگرانیهای خود در خصوص اسلامگرایان افراطی در میان گروههای معارض سوری سخن گفته است.

رئیس «جنبش معارضان سوری در جامعه تکثرگرا» مدعی شد که وی با مقامات روسی از جمله «میخائیل بوگدانف» معاون وزیر خارجه روسیه در مورد این نشست صحبت کرده است.

گفتنی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا در جریان مبارزات انتخاباتی خود بارها به احتمال همکاری خود با روسیه و «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه برای شکست گروه تروریستی داعش اشاره کرد.

طبق اعلان سرویس مطبوعاتی کاخ کرملین، مدت کوتاهی پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا «دونالد ترامپ» و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه طی یک تماس تلفنی در مورد وضعیت کنونی روابط روسیه- آمریکا با یکدیگر گفتگو  کردند و وعده دادند که در جهت عادی سازی روابط دوجانبه اقدام نمایند.



دیدگاهها بسته شده است.