افزایش ۸۰ درصدی تجارت الکترونیک

به گزارش عرصه، حسین مهری در دیدار با استاندار استان مرکزی با بیان اینکه شبکه اینترنت در دولت تدبیر و امید رشد پنج تا هشت درصدی داشته است، گفت: این امر سبب رونق و گسترش تجارت الکترونیک و ارائه خدمات مطلوب‌تر و سریع‌تر به مردم شده است.

وی بیان کرد: بر این اساس تجارت الکترونیک در دولت یازدهم رشدی ۸۰ درصدی داشته و مردم بیش از پیش از اینترنت برای خرید استفاده می‌کنند که این امر به کاهش حجم ترافیک کمک می‌کند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه جهت اجرای طرح جی‌نف در استان مرکزی تا کنون یک میلیون و ۱۰ هزار کد پستی شناسایی شده است، عنوان کرد: ۷۶۰ هزار کد مربوط به اماکن شهری و ۲۵۰ هزار کد مربوط به بخش روستایی است.

مهری تاکید کرد: با توجه به اینکه در طرح مذکور نشان‌نویسی کدپستی انجام می‌شود و به این طریق هویت مکانی افراد به راحتی مشخص می‌شود، دستگاه‌های خدمات رسان می‌توانند با بهره‌گیری از این بانک اطلاعاتی به نحو مطلوب‌تری ارائه خدمات داشته باشند.

وی با بیان اینکه از مجموع ۲۲۱ هزار بنای ساختمانی استان مرکزی طول و عرض جغرافیایی ۲۱۹ هزار واحد شناسایی شده است، افزود: اطلاعات تمامی اماکن شهری استان مرکزی در طرح جی‌نف بهنگام سازی و ۶۰ درصد اماکن روستایی نیز، تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: اماکن و معابری که بی‌نام هستند و در این طرح شناسایی شده‌اند باید با همکاری بخش مدیریت شهری تعیین تکلیف شوند که تسریع در روند اجرا و تکمیل طرح را شاهد باشیم.

مهری همچنین در رابطه با صدور کارت هوشمند ملی بیان کرد: با اقدامات انجام شده و تسهیل در روند صدور کارت هوشمند ملی با همکاری پست با بهره‌گیری از تجهیزات کافی مدت صدور این کارت از پنج به دو ماه کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: در هشت ماه سال جاری ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار مرسوله پستی در استان مرکزی جابجا شده است.

به گزارش عرصه، استاندار استان مرکزی نیز، با بیان اینکه دولت تدبیر و امید جهت بروزرسانی روش‌های سنتی و بهره‌گیری از روش‌های کارآمد در سیستم پست کشور، اقدامات موثری انجام داده است، گفت: ارائه خدمات نوین پستی و هم‌خوانی این خدمات با نیاز روز جامعه خواسته مردم است و قطعا نمی‌توان با روش‌های ۲۰ سال گذشته تقاضای مردم را برآورده کرد.

محمود زمانی‌قمی بیان کرد: بانک اطلاعاتی که از طریق طرح جی‌نف حاصل می‌شود، می‌تواند مورد استفاده تمامی دستگاه‌های خدمات رسان قرار گیرد و به این طریق خدمات به نحو مطلوب‌تر و سریع‌تری ارائه شود. همچنین بهره‌گیری از این بانک اطلاعاتی توسط نیروی انتظامی در برقراری امنیت می‌تواند بسیار موثر واقع شود.

وی با بیان اینکه این استان در اجرای طرح جی‌نف آمادگی دارد، عنوان کرد: قطعا گسترش تجارت الکترونیک در کاهش تردد غیر ضروری مردم موثر است و به این طریق از حجم تردد وسایل نقلیه کاسته می‌شود که این موضوع در کاهش آلودگی هوا نیز موثر است.

به گزارش عرصه، مدیر کل پست استان مرکزی نیز، گفت: طرح جی‌نف در شش استان کشور از جمله استان مرکزی به صورت پایلوت استارت زده شده و استان مرکزی آمادگی اجرای این طرح را دارد.

علی چراغی با بیان اینکه شمار باجه‌های ثبت نام کارت هوشمند ملی از دو به ۱۳ باجه در استان افزایش یافته است، بیان کرد: با صدور کارت پستال الکترونیکی، امکان ثبت نام اینترنتی برای شرکت‌ها جهت تهیه کارت پستال برای همایش‌ها و برنامه‌ها و اطلاع رسانی از طریق پست پیشتاز ایجاد شده است.



دیدگاهها بسته شده است.