بسته اخبار اقتصادی عرصه در روز چهارشنبه

به گزارش عرصه، برخی از مهم‌ترین‌ خبرهای اقتصادی عرصه در روز چهارشنبه (سوم آذرماه) در ادامه آمده است که با کلیک روی تیتر هر خبر، متن کامل آن در دسترس خواهد بود.

بوئینگ، دوباره از آسمان ایران دور شد

انتخاب ترامپ به عنوان رییس جمهور آینده ایالات متحده آمریکا برای ایران که در طول ماه‌های گذشته تلاش کرده مقدمات اجرای کامل برجام را به وجود بیاورد چالش‌هایی ایجاد کرده که می‌تواند در آینده برخی قراردادهای اقتصادی به طور خاص در بحث خرید هواپیماهای جدید تغییرات جدی به وجود آورد.

پرداخت سود ۲۵ درصدی در موسسه مجاز!

در شرایطی که بانک‌ها برای پرداخت سود بیش از ۱۵ درصد سپرده با برخوردهای انضباطی مواجه می‌شوند، در سویی دیگر موسسات مجاز در فضایی برابر و الزام به فعالیت در چارچوب مقررات بانک مرکزی، بیش از ۲۵ درصد یعنی تا ۱۰ درصد بالاتر از بانک‌ها به مشتریان خود سود می‌پردازند.

عینک‌های ایتالیایی بر چشمان ایرانی!

در هفت ماه سال جاری سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان عینک آفتابی وارد شده است که از این میزان یک میلیارد و ۱۹۵ میلیون تومان آن از کشور ایتالیا وارد شده است.

وزارت صنعت واردات خودرو از آمریکا را بلامانع دانست

رییس انجمن واردکنندگان خودرو گفت: در مذاکراتی که با وزارت صنعت، معدن و تجارت در رابطه با وضعیت قانونی واردات خودروهای غیر آمریکایی تولیدی در آمریکا صورت گرفت این وزارتخانه واردات این خودروها را بلامانع دانست.

ایران با کاهش تولید نفت موافقت نکرده و نخواهد کرد

حدود یک هفته به اجلاس ۳۰ نوامبر (۱۰ آذر) اوپک مانده و قرار است در این نشست که هدف آن دست یابی به کاهش میزان تولید اوپک است، با تعیین سهمیه تولید هر عضو،سرنوشت قیمت نفت در بازارهای جهانی تغییر کند.لزوم کاهش سهمیه تولید هر عضو در حالی مطرح می شود که به نظر می رسد برخی از اعضا با ارائه دلایل مختلفی همچنان بر افزایش میزان تولید خود اصرار دارند.

رشد تولید فولاد خام ایران و خاورمیانه

طبق جدیدترین آمار انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد خام ایران که بزرگترین تولیدکننده خاورمیانه است، در اکتبر ۲۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت.

قیمت گاز در زمستان ۹۵ تغییر می کند؟

کارشناس امور تعرفه های شرکت ملی گاز درمورد قیمت گاز خانگی در دوره سرد سال جاری اظهار کرد:هنوز نامه ای مبنی بر افزایش قیمت گاز در دوره سرد امسال دریافت نکرده ایم.

اعتراض فروشندگان سیم‌کارت به یک پیامک

پیامکی که چندی پیش از سوی اپراتور اول ارتباطی کشور برای مالکان کمتر از ۱۸ سال سیم‌کارت ارسال شده انتقاد فعالان عرصه فروش سیم‌کارت را به دنبال داشته است.

سوپرجمبو ایرباس فعلا نمی‌آید

از آخرین روزهای بهمن ماه سال گذشته تا نخستین روزهای آذر امسال که سرانجام دریافت مجوز فروش هواپیمای ایرباس به ایران نهایی شد، حدود ۱۰ ماه زمان نیاز بود تا ایرلاین‌های ایرانی شرایط خود را برای دریافت هواپیماهای جدید بررسی کنند. بررسی‌هایی که به نظر می‌رسد با محوریت یافتن پروازهای داخلی در قیاس با سفرهای طولانی بین‌المللی به پایان رسیده است.

پایان چانه‌زنی در پردیس

با اعلام قیمت نهایی فازهای ۹ جدید، ۸ و ۵ مسکن مهر پردیس، به نظر می‌رسد راه چانه‌زنی متقاضیان بسته شده و روزشمار اجرای تعهدات وزارت نیرو به کار افتاده است.

اعتقادی به توقف طولانی نمادهای بورسی ندارم

رئیس سازمان بورس ضمن مثبت ارزیابی کردن چشم انداز بازار سرمایه عنوان کرد که من به هیج وجه اعتقاد ندارم که نمادها زیاد بسته بماند، اما ممکن است جایی ابهام معامله ای وجود داشته باشد که آنجا بسته بودن نماد به صلاح است.

خسارت سرما به ۹۰ درصد مرکبات مازندران

در پی بارش شدید برف در مازندران و کاهش دمای هوا که موجب خسارت سنگین و نگران کننده به باغداران مازندرانی شد سخنگوی مجمع نمایندگان استان ضمن اعلام ابراز نگرانی اعضای مجمع نمایندگان استان خواستار واکنش فوری دولت و رسیدگی عاجل وزارت جهادکشاورزی و سایر دستگاه های ذیربط دراین زمینه شد.

افت شدید قدرت معیشت خانوارهای کارگری

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار می‌گوید: این ادعا که در طول سالهای گذشته فاصله بین تورم و دستمزد کاهش پیدا کرده باطل است و نهایتا توانسته باشیم سرعت سقوط معیشت خانوار را درصد ناچیزی کاهش بدهیم.



دیدگاهها بسته شده است.