تمدید اجرای «نجم‌الثاقب» در عراق تا پایان صفر

به گزارش عرصه به نقل از روابط عمومی سازمان هنری-رسانه‌ای اوج، نمایش «نجم‌الثاقب» که برای سومین سال پیاپی در حاشیه‌ی پیاده‌روی اربعین حسینی برگزار می‌شود، از محصولات مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی (مهنا) است. این اثر به کارگردانی سعید اسماعیلی امسال نیز برای بار سومین سال متوالی در حاشیه پیاده‌روی اربعین حسینی برگزار و با استقبال مخاطبان مواجه شد.

این نمایش که با «تغییرات گسترده‌ای» نسبت به سال‌های گذشته به اجرا در آمد توانست توجه مقامات و زائران را به خود جلب کند. تمرکز نمایش بر زبان عربی برای استفاده‌ هرچه بهتر مخاطبان عراقی را می‌توان یکی از عمده‌ تغییرات این نمایش نسبت به دو سال گذشته است.

از دیگر تغییرات نمایش «نجم‌الثاقب» احداث سوله‌ای دائمی برای نمایش است که در شهر نجف و در ابتدای مسیر پیاده‌روی واقع در میدان «ثورة‌العشرین» تدارک دیده شده و این درحالی است که «تا کنون هیچ سالن نمایشی در کشور عراق وجود نداشته است»! این نکات در کنار محتوای متناسب نمایش با موضوع اربعین، توانست نظر مخاطبان بسیاری را جلب کند و بنا بر اعلام مسئولان عراقی «این نمایش یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های فرهنگی عراق در سال‌های اخیر است».

نمایش «نجم‌الثاقب» به کارگردانی سعید اسماعیلی برای سومین سال پیاپی در حاشیه‌ پیاده‌روی اربعین اجرا می‌شود
 



دیدگاهها بسته شده است.