حل مشکلات تابعیت فرزندان ناشی از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی دردستور کار کمیسیون اجتماعی

به گزارش عرصه، شهیندخت مولاوردی در این نشست با بیان اینکه امنیت انسانی به معنای زیستن در شرایط فاقد ترس و نیاز است، گفت: در این تعریف امنیت مفهومی فراتر از عدم وجود تهدیدات مسلحانه را شامل می شود.

وی با اشاره به اینکه داشتن هویت یکی از اصلی ترین اصول شهروندی و فراهم کننده شرایط زندگی ایمن است، افزود: به همین منظور تعیین تکلیف هویت فرزندان ناشی از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی یکی از اصلی ترین موضوعات موردپیگیری این معاونت است.
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار داشت: در سال ۸۵ طرحی برای رفع مشکلات این گروه به مجلس ارایه داده شد که به دلیل بار مالی از طرف شورای نگهبان رد و ازدستورکار دولت خارج شد.
مولاوردی ادامه داد: اصلاح بندهایی از قانون مدنی با هدف رفع مشکلات فرزندان فاقد تابعیت زنان ایرانی در حال پیگیری است که مسایل مبتلابه این گروه را تا حدود زیادی مرتفع خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در کمیسیون اجتماعی دولت فراهم کردن حقوق شهروندی برای فرزندان فاقد تابعیت زنان ایرانی پس از ۱۸ سالگی در دست پیگیری است.
معاون رییس جمهور در امور بانوان و خانواده گفت: همچنین لایحه ای در دولت با امضای بنده و آقای ربیعی وزیر کار تهیه شده که در صورت تایید بسیاری از مشکلات فقدان تابعیت این گروه را رفع می کند.
مولاوردی تصریح کرد: معاونت حقوقی ریاست جمهوری به دنبال صدور کارت های هویت برای تسهیل اشتغال و تحصیل فرزندان فاقد تابعیت زنان ایرانی است.
براساس گزارش پایگاه خبری معاونت زنان، وی خواستار ارائه راهکارهای عالمانه برای اصلاح بخشی از مواد قانون مدنی برای رفع مشکلات گروه های فاقد تابعیت شد.



دیدگاهها بسته شده است.