حل مشکل آبگرفتگی بزرگراه محلاتی با حفر کانال

به گزارش عرصه دکتر فرهود حمیدی فراهانی با اعلام این خبر گفت: امسال به‌منظور رفع مشکلات مربوط به آب‌های سطحی در این منطقه،  برابر مطالعات و بررسی های انجام شده،مدیریت منطقه ۱۴ مصمم است در خصوص مشکلات آب های سطحی در سطح منطقه نقصی نداشته باشیم.

وی اصلی‌ترین مشکلی که سال‌های گذشته در مواقع بارندگی در منطقه ۱۴ ایجاد می‌شد را مربوط به نواحی جنوبی این منطقه دانست و گفت: در آن تعداد زیادی از معابر منطقه مانند بزرگراه شهید محلاتی، خیابان صاحب‌الزمان (ع)، خیابان شهیدکیانی و خصوصاً ناحیه ۵ شهرداری منطقه ۱۴ مشکل آب گرفتگی داشت و به‌طورکلی  سال‌های گذشته در فصل بارش شاهد مشکلات عدیده‌ای در سطح این نواحی بودیم.

حمیدی  با تشریح برنامه‌های عمرانی منطقه ۱۴ در جهت رفع مشکلات مربوط به آب‌گرفتگی معابر این منطقه اعلام کرد: امسال برای حل این مشکلات، نسبت به احداث کانال محلاتی در دو مرحله اقدام کردیم. فاز اول این پروژه کانالی به طول ۵۰۰ متر و فاز دوم آن‌هم شامل احداث کانالی به طول ۸۰۰ متر می‌شد که هردو فاز این پروژه نیمه اول  سال جاری به اتمام رسید.

وی افزود: همچنین کانال دیگری نیز به‌موازات کانال محلاتی در خیابان پاسدار گمنام ایجاد کردیم که توسط آن آب‌های سطحی ضلع شمالی خیابان پاسدار گمنام  جمع‌آوری و از مشکلات احتمالی مربوط به آن جلوگیری شود. این کانال نیز به طول تقریبی ۸۰۰ متر احداث گردید و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

براساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴،شهردار منطقه ۱۴  اظهار امیدواری کرد که مشکلات عمده‌ای که سال‌های گذشته به‌واسطه‌ی بارندگی در سطح منطقه ایجاد می‌شد توسط این دو کانال مرتفع گردد و امیدوارم امسال با توجه به تمهیدات و اقدامات انجام شده مشکلاتی نظیر آب‌گرفتگی در سطح معابر این منطقه ایجاد نشود.



دیدگاهها بسته شده است.