دمشق از تلاش مصر برای حل بحران سوریه استقبال می کند


سفیر سوریه در مسکو اعلام کرد که دمشق از تلاش های مصر برای حل بحران سوریه استقبال می کند.

به گزارش عرصه به نقل از المیادین، «ریاض حداد» سفیر سوریه در مسکو روز چهارشنبه اعلام کرد که دمشق از تلاش های مصر برای حل بحران سوریه استقبال می کند.

ریاض حداد در گفتگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه افزود: ما خواهان نقش مثبت مصر در حل بحران سوریه هستیم و از هرگونه تلاش این کشور برای جلوگیری از تروریسم استقبال می کنیم. نگاه ما به نقش مصر مثبت است.

سفیر سوریه در مسکو همچنین با بیان اینکه سخن گفتن درباره مواضع دولت جدید آمریکا در قبال حل بحران سوریه هنوز زود است، اعلام کرد که دمشق نسبت به تجدیدنظر دولت جدید آمریکا درباره راهبردهای خود در سوریه امیدوار است.

حداد با اعلام اینکه کشورش برای از سرگیری مذاکرات سوری-سوری در هر مکانی که توسط سازمان های بین المللی تعیین شود آمادگی دارد، گفت: سوریه از ابتدا اعلام کرده است که حل بحران دارای دو خط موازی است: خط اول مبارزه با تروریسم و خط دوم دستیابی به راهکار سیاسی.

گفتنی است که «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر پیش از این در سخنانی بر حمایت کشورش از ارتش های سوریه و عراق در نبرد با تروریسم تأکید کرده بود.

السیسی گفت: سوریه از ۵ سال پیش با بحران عمیقی روبروست و موضع ما، حمایت از اراده و خواست مردم سوریه و ایجاد حل سیاسی برای بحران این کشور است. باید با جدیت با گروه های تروریست برخورد شود و این گروه‌ها خلع سلاح گردند. حفظ تمامیت ارضی سوریه بسیار مهم است و باید خرابی‌های جنگ نیز بازسازی گردد.



دیدگاهها بسته شده است.