دولت برای معضل بیابان‌زایی در قم چاره‌اندیشی کند


قم – نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی معتقد است دولت باید با احقاق حقابه‌های زیست محیطی از بیابان‌زایی در قم جلوگیری کند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد امیرآبادی فراهانی ظهر پنج شنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که با حضور زهرا احمدی‌پور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت تحقق حقابه‌های زیست محیطی استان قم اظهار داشت: مشکلات زیادی را الان به دلیل تأمین نشدن این حقابه‌ها می‌بینیم و در آینده نه چندان دور مسئله دریاچه نمک به یک بحران تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بیابان از سمتی به هشت کیلومتری و از سمت دیگر به ۲۸ کیلومتری شهر رسیده است، افزود: باید فکر اساسی برای استان قم در این زمینه در دولت صورت بگیرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت اقتصادی استان قم گفت: برای اولین بار در بهار امسال بیکاری ۱۴ درصد را تجربه کردیم که این در بحث بیکاری استان قم بعد از انقلاب بی‌سابقه است.

وی افزود: مسئله صادرات فرش قم یک بحثی است که رهبر معظم انقلاب هم به آن تأکید کردند و این هم اگر در دولت مورد توجه قرار بگیرد اثرات خوبی خواهد شد.

امیرآبادی با اشاره به اینکه تلاش مجلس شورای اسلامی این است که در برنامه ششم طرح ریزی خوبی برای آینده کشور شود خطاب به رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: از سازمان صنایع دستی در مجلس کسی پیگیر موضوعات برنامه ششم نیست و باید از فرصت باقی مانده استفاده کنند.

وی ابراز داشت: مباحث میراث فرهنگی و گردشگری بین دستگاهی است اما به این دلیل که متولی موضوع سازمان میراث فرهنگی است باید تلاش شود تا مشکلات پیش رو در برنامه ششم حل شود.



دیدگاهها بسته شده است.