به گزارش عرصه، وی در گفتوگو با پایگاه اطلاعرسانی خانه ایثار افزود:برای حمایت از کسانی که درعرصه ایثار فعالیت رسانهای میکنند نباید فقط به دادن یک جایزه و یا یک نشان افتخار، اکتفا کرد:بلکه با حمایتها معنوی و ارج نهادن به خبرنگاران میتوانیم امید را در بین آنها بالا ببریم. در هر صورت تشویق موجب میشود انگیزه فعالان رسانهای در راستای ترویج فرهنگ ایثار بالا رود و این تجلیلها کمک میکند که افراد بسیاری در این حوزه وارد شوند. در طول سال مناسبتهای مختلفی داریم که میتوان با ساماندهی فعالیتهای ایثار و فداکاری، بازدهی کار را بالا برد.
وی با اعلام این مطلب و ضمن حمایت از برگزاری نخستین مراسم نشان و جایزه ایثار به پایگاه اطلاعرسانی خانه فرهنگ ایثار و مقاومت گفت افزود: بهترین راهی که میتوانیم فرهنگ ایثار را در جامعه نهادینه کنیم، ایجاد شاخصها و الگوهایی است که بتوان به این وسیله جوانان را هدایت کرد.
وی ضمن انتقاد از عدم الگوسازیهای مناسب در جامعه: اینکه بتوانیم از رزمندهای که از کشورش دفاع کرده، الگویی واقعی بسازیم بسیار مهم است. تاکنون کتابها و فیلمهای بسیاری در این زمینه تهیه شده، اما هنوز نتوانستهایم یک چهره واقعی از ایثارگری معرفی کنیم که در همه ابعاد قابل درک باشد. تک تک شهدا کتابهای ناخواندهای هستند که در معرفیشان خوب عمل نکردهایم.
سرتیپ باقری ادامه داد:ما نباید فکر کنیم رزمندگان دفاع مقدس دست نیافتنی هستند. شهدا و ایثارگران که به عنوان الگو از آنها یاد میکنیم از جنس همین جوانهای امروزی بودند. در شرایط فعلی باید تلاش کنیم الگوهایی واقعی بسازیم تا جوانان با بهرهمندی از محاسن اخلاقی آنها راه زندگی خود را به درستی انتخاب کنند.
وی با بیان اینکه رسانه هویتی گفتمانی دارد، اذعان کرد: متاسفانه رسانه از برخی ارزشها فاصله گرفتهاند. در حالی که رسالت رسانه بر این بود که ارزشهای مورد قبول جامعه را ترویج کند. رسانهها نه تنها تلاش قابل توجهی برای ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری نکردهاند؛ بلکه در نقطه مقابل آن هم حرکت کردهاند. شاید بگوییم غفلت مسئولان رسانهای این مشکل را به وجود آورده، اما در هر شکل این مشکل ابعاد گوناگونی دارد که باید در اتاقهای فکر آن را آسیبشناسی کرد.
–