زمینه فتنه ۸۸ در دولت نهم فراهم شد


یزد- معاون راهبردی قوه قضائیه با اشاره به اینکه دولت‌ های نهم و دهم با هدف ترویج افکار و اهداف انقلاب روی کار آمد گفت: به دلیل انحرافات زمینه فتنه ۸۸ در دولت نهم فراهم شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمدباقر ذوالقدر صبح امروز در پنجمین همایش سالروز تصویب قانون اساسی و روز بسیج حقوقدانان اظهار داشت: تشکیل بسیج از اعجازهای حضرت امام خمینی(ره) بود که در دولت‌های مختلف به حفظ دستاوردهای انقلاب پرداخت.

وی با بیان اینکه امروز بسیج باید با حضور در عرصه‌ های مختلف به حل مشکلات کشور کمک کند ادامه داد: پس از جنگ و با شکل گیری دولت های سازندگی و اصلاحات بسیج و تفکر بسیجی به پایداری و دفاع از دستاوردهای نظام و انقلاب پرداخت.

سردار ذوالقدر با بیان اینکه انتظار داشتیم با تشکیل دولت نهم و دهم بر اساس شعارهایی که داشت تفکر بسیجی در چارچوب خود در کشور اشاعه پیدا کند افزود: نا کارآمدی و انحرافات متعددی که در مسیر دولت نهم و دهم به وجود آمد باعث شد با وقوع فتنه ۸۸ که زمینه آن در دولت نهم فراهم شد امیدها و انتظارات ایجاد شده در مورد بسیج تحقق پیدا نکند.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر هم با توجه به دیدگاه هایی که به کشورهای دیگر در حل مسائل دارد توجه چنانی به تفکر بسیجی و اداره کشور و حل مشکلات موجود با کمک بسیج ندارد.

معاون راهبردی قوه قضائیه با تاکیدبر اینکه کشور را باید بر مدار تفکر بسیجی اداره کرد بیان داشت: با توجه به اهدافی که در تشکیل بسیج بود و بیاناتی که بنیانگذار انقلاب اسلامی در زمینه بسیج داشتند، بسیج باید از یک تشکل نظامی به یک مکتب و جریان فکری ارتقا می‌یافت اما در طول این سال‌ ها محقق نشد و کارکرد بسیج بیشتر در همان سطح نظامی نمایان است.

وی با بیان اینکه تفکر بسیجی برای اداره کشور و حل مشکلات کشور راهگشا خواهد بود تصریح کرد: هرگز نمی‌گوییم بسیج بیاید کشور را اداره کند بلکه می‌گوییم باید بر اساس اصول و تفکر بسیجی برای حل مشکلات کشور و اداره کشور اقدام کرد که اگر چنین شود می‌توان به حل این مشکلات امیدوار بود.



دیدگاهها بسته شده است.