قطعنامه اروپا علیه رسانه های روسیه جان انسانها را تهدید می کند


یک مقام پارلمان اروپا می گوید که قطعنامه این پارلمان علیه رسانه های روسیه در حال تبدیل کردن یک تعارض سیاسی به یک برخورد نظامی است که این امر جان انسانها را بطور بالقوه تهدید می کند.

به گزارش عرصه به نقل از اسپوتنیک، «خاویر کوزو» نائب رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا در گفتگو با این خبرگزاری روسیه گفت که قطعنامه پارلمان اروپایی در زمینه مقابله با رسانه های روسیه در حال تبدیل کردن تعارض سیاسی به یک برخورد نظامی است که این امر جان انسانها را بطور بالقوه تهدید می کند.

طبق اظهارات کوزو، انتخاب این «رویکرد نظامی محور» از سوی پارلمان اروپا ممکن است به «تهدیدات یا تلفات انسانی» بیانجامد. 

کوزو اظهار داشت: «این قطعنامه خطرناک است و حمله ای مستقیم به رسانه ها تلقی می شود».

گفتنی است که اوایل روز چهارشنبه، پارلمان اروپا به نفع قطعنامه ای رأی داد که بر پایه گزارشی موسوم به «اعلامیه استراتژیک اتحادیه اروپا در زمینه خنثی سازی تبلیغات طرفهای ثالث علیه خود» تهیه شده بود. هدف این قطعنامه، مقابله با خروجی رسانه های روسیه از جمله «اسپوتنیک» و «راشاتودی» است.

از میان ۶۹۱ قانونگذار حاضر در مراسم رأی گیری برای این قطعنامه ۳۰۴ نفر رأی مثبت، ۱۷۹ نفر رأی منفی و ۲۰۸ نفر نیز رأی ممتنع دادند. بنابراین کمتر از نیمی از اعضای پارلمان اروپا از این قطعنامه حمایت کردند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در واکنش به تصویب این قطعنامه در پارلمان اروپا ضمن تبریک به خبرنگاران و روزنامه نگاران فعال در خبرگزاریهای «راشاتودی» و «اسپوتنیک» برای فعالیتهای مثمرثمر، تأکید کرد که این قطعنامه از انحطاط آشکار مفهوم دموکراسی در جامعه غرب حکایت می کند.

پوتین همچنین اظهار امیدواری کرد که در نهایت با چیرگی عقل سلیم،  هیچ محدودیت واقعی علیه رسانه های روسیه وجود نخواهد داشت.



دیدگاهها بسته شده است.