مانع از رأی سنا به یک وزیر خارجه جنگ طلب می شوم


سناتور ایالت «کنتاکی» و نامزد حزب جمهوریخواه در دور مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می گوید با یارگیری در سنا مانع از تصدی پست وزارت امور خارجه از سوی جنگ طلبان می شود.

به گزارش عرصه به نقل از کلیر پالیتیکز، «رند پال» سناتور ایالت کنتاکی آمریکا و از نامزدهای حزب جمهوریخواه در دور مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری این کشور می گوید که با یارگیری در سنای آمریکا مانع از تصدی پست وزارت خارجه از سوی افراد جنگ طلبی چون «جان بولتون» نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل و «رودی جولیانی» شهردار سابق نیویورک می شود.

گفتنی است که اظهار نظر پال در واکنش به احتمال معرفی این دو از سوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا، برای تصدی وزارت امور خارجه عنوان می شود.

به گفته وی در حالی که هیچ دموکراتی حاضر به حمایت از این دو نیست، تعدادی از جمهوریخواهان نیز از این کار پرهیز می کنند.

در حال حاضر، نسبت جمهوریخواهان به دموکرات ها در مجلس سنا ۵۲ به ۴۸ است و اگر تنها دو یا سه نماینده جمهوریخواه نیز با دو گزینه احتمالی ترامپ مخالف باشند، هیچ یک از آنها رای اعتماد برای تبدیل شدن به وزیر امور خارجه آینده آمریکا را به دست نخواهد آورد.

از سوی دیگر، پال کسب رای اعتماد از سوی «باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی سنا را امری آسان توصیف کرد و گفت که ۱۵ نماینده دموکرات را می شناسد که حاضرند به وی رای دهند.

رند پال که سیاست خارجی مدارا جویانه تری نسبت به سایر هم حزبی های خود دارد، در دوره نامزدی برای پست ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرده بود اگرچه منتقد برجام است، در صورتی که رئیس جمهور شود آن را پاره نخواهد کرد و تا وقتی ایران به تعهدات خود عمل کند، برجام را حفظ خواهد کرد.

وی که گاهی از سوی حزب جمهوریخواه به انزوا طلبی متهم می شود، از منتقدین سیاست های آمریکا در سوریه و یمن است.



دیدگاهها بسته شده است.