مجوز شورای اقتصاد برای احداث نیروگاه‌های راندمان بالا

به‌گزارش عرصه، بر اساس این مصوبه هشت بلوک نیروگاه سیکل ترکیبی با راندمان بالا (کلاسF) با استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) در ساختگاه‌های بندرعباس، تبریز، سلفچگان، خرم آباد، بوئین‌زهرا، همدان، امیدیه و اندیمشک در مجموع به ظرفیت اسمی ۵۰۰۵ مگاوات احداث خواهد شد.

سقف استفاده از تسهیــلات مالــی خارجی به مبلغ دو میلیارد و ۵۶۱ میلیون و ۲۷۰ هزار یورو شامل یک میلیارد و ۹۴۰ میلیون و ۴۱۰ هزار یورو به‌عنوان اصل تسهیلات و ۶۴۶ میلیون و ۸۶۰ هزار یورو به‌عنوان هزینه‌های تبعی در مصوبه شورای اقتصاد تعیین شده است.

این مصوبه به استناد ماده (۸۲) قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و تبصره (۳) قانون بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور از محل مجوز بند (۲۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۱ در جلسه مورخ ۱۷ آبان ماه شورای اقتصاد به تصویب رسیده است.

اجرای این طرح در راستای تحقق ردیف هفتم تصویب نامه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است و با هدف افزایش ظرفیت تولید برق شبکه سراسری کشور و راندمان نیروگاه‌های حرارتی، کاهش مصرف سوخت، تقویت بنیه سازندگان داخلی، انتقال دانش و تکنولوژی روز دنیا به داخل کشور و عدم وابستگی به سایر کشورها در تأمین قطعات و تعمیرات نیروگاهی صورت خواهد گرفت.

طبق برنامه، اولین واحد نیروگاهی این طرح در ساختگاه بندرعباس که عملیات اجرایی آن ۲۵ آبان ماه با دستور معاون اول رئیس جمهور آغاز شد، در زمستان سال ۱۳۹۷ به شبکه سراسری برق کشور متصل خواهد شد و تا پایان سال ۱۴۰۰ نیز ۱۰ واحد نیروگاهی دیگر آن به بهره‌برداری خواهد رسید.



دیدگاهها بسته شده است.