پیش بینی ترافیک سنگین عصرگاهی در معابر پایتخت

سردار محمدرضا مهماندار در گفتگو با عرصه درباره وضعیت ترافیکی پایتخت و تمهیدات پلیس راهور در سرمای هوا اظهار کرد: درحال حاضر مشکل ترافیکی خاصی در معابر وجود ندارد اما پیش‌بینی می‌شود که با توجه به اینکه در شرایط عادی نیز ترافیک عصرگاهی پایتخت در روزهای پنجشنبه سنگین یا نیمه سنگین است در روز جاری نیز این وضعیت با توجه به سرمای هوا تشدید شود.

وی ادامه داد: به طور معمول هنگام سرمای هوا تمایل به استفاده از وسیله نقلیه شخصی افزایش پیدا کرده و با توجه به یخ زدگی معابر سرعت خودروها نیزکاهش می یابد از این رو پیش بینی می شود عصر امروز با ترافیک سنگین در اکثر معابر پایتخت روبرو شویم و به همین دلیل درخواست ما از شهروندان این است که ضمن  مدیریت زمان سفر خود در پایتخت از انجام سفرهای غیر ضروری در پایتخت خودداری کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه مطابق آیین نامه راهنمایی و رانندگی تمامی رانندگان باید هنگام رانندگی در فصل سرما تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند، گفت به ویژه آن دسته از رانندگان که قصد تردد در معابر شمالی پایتخت همچون معابر  مناطق یک، سه، چهار ، ۲۲ و شمال مناطق دو و پنج را دارند حتما باید زنجیر چرخ یا لاستیک یخ شکن به همراه داشته باشند.

مهماندار از رانندگان خواست که در هنگام بارش برف فاصله طولی مناسب را رعایت کرده و در حین رانندگی به عابران پیاده نیز توجه کافی را داشته باشند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به جاده های کوهستانی شمال پایتخت اظهارکرد: با توجه به بارش برف در جاده های فشم، لشکرک، امامزاده داوود و… اقدامات و هماهنگی‌های لازم با سازمان راهداری انجام شده و نمک پاشی و شن پاشی در آن در حال انجام است اما توصیه می‌کنیم که رانندگان از سفرهای غیرضروری در این معابر جدا خودداری کنند.

وی در مورد وضعیت در روزهای آتی نیز گفت: این موضوع را باید هواشناسی پیش بینی کند اما ماموران پلیس راهور در آماده باش هستند.



دیدگاهها بسته شده است.