۷ نفر در کولاک و برف شدید مهدیشهر مفقود شدند


مهدیشهر – فرماندار مهدیشهر گفت: بر اثر کولاک و برف شدید در منطقه هیکو این شهرستان، هشت نفر مفقود شده اند و تلاش برای یافتنشان ادامه دارد.

حسن ارگی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه گم شدن این هفت نفر به دلیل گزارش خانواده شان مسجل است، ابراز داشت: همزمان با صبح پنج شنبه هنوز شرایط جوی و برف شدید اجازه نزدیک شدن به جان پناه این افراد در منطقه اوپرت هیکوی مهدیشهر وجود ندارد.

وی افزود:  خانواده این افراد با اطلاع رسانی به نیروهای امدادی اظهار داشته اند که آنها در محلی نا معلوم در منطقه هیکو متاسفانه گرفتار شده اند اما به همراه خود آذوقه کافی و جان پناهی موقت، دارند.

فرماندار مهدیشهر ضمن بیان اینکه مسیر هیکو به دلیل برف شدید مسدود است، گفت: دو دستگاه لودر برای بازگشایی این محور در محل حضور دارند و تلاش برای نجات این افراد پس از بازگشایی مسیر از سر گرفته می شود.

ارگی با بیان اینکه هنوز نمی توان درباره سرنوشت این هفت نفر اظهار نظر کرد، ابراز داشت: تلاش برای نجات آنها ادامه دارد اما این افراد هم اکنون بیش از ۴۸ ساعت است که گرفتار هستند.

وی افزود: علاوه بر نیروهای امدادی، عوامل راهداری و هلال احمر، برای نجات این افراد از گروه های کوهنوردی نیز کمک گرفته شده چرا که مسیر مذکور برفگیر، کوهستانی و صعب العبور است.

فرماندار مهدیشهر با بیان اینکه فعلا جزئیات بیشتری در این باره در دست نیست، گفت: نیروهای امدادی تمام تلاش خود را برای یافتن این هفت نفر به کار بسته اند.

ارگی بیان داشت: تمام نیروهای امدادی شهرستان برای نجات این افراد که آخرین بار صبح دوشنبه و زنده دیده شده اند، بسیج شده اند و تلاش برای یافتن آنها ادامه دارد.

وی افزود: استانداری سمنان نیز برای یافتن این افراد در حالت آماده باش به سر می برد و یک فروند بالگرد برای یافتن این هفت نفر به منطقه اعزام می شود.

یک مقام مطلع نیز در این باره به خبرنگار مهر، گفت: وضعیت نامساعد جوی باعث شده تا نیروهای امدادی از لحظه گزارش مفقود شدن این افراد تا کنون نتوانند پیشروی خاصی را به سوی محل فقدان آنها داشته باشند.

دمای هوا در منطقه مفقود شدن این افراد همزمان با شامگاه گذشته به ۱۵درجه زیر صفر نیز رسیده است.



دیدگاهها بسته شده است.