احتمال افزایش کشته‌های تروریستی عراق به ۸۰ تن/ سوختگی شدید تشخیص هویت را مشکل کرده است

دکتر مرعشی در گفت‌وگو با عرصه، گفت: هنوز تعداد کشته‌های این حادثه تروریستی قطعی نیست، اما آمار ۷۱ نفره در این زمینه اعلام شده است که ممکن است به ۸۰ تن نیز برسد.

وی افزود: به دلیل سوختگی شدید، تشخیص هویت زائران با مشکل مواجه شده است. به همین دلیل هنوز مشخص نیست که چه تعداد از این زائران ایرانی، افغانی یا عراقی بوده‌اند.

به گفته رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، ۲۵ مجروح در این حادثه تروریستی اعلام شده است که هیچ‌کدام از آنها ایرانی نبوده‌اند. تنها ۸ نفر از این مجروحان، افغانی مقیم ایران بوده‌اند که صبح امروز و از طریق اتوبوس هلال‌احمر در مرز مهران وارد کشور شده و تحویل عوامل اورژانس شده‌اند.

مرعشی تاکید کرد: مراحل شناسایی کشته شدگان از طریق خود عراق انجام می‌شود. انتقال کشته‌شدگان نیز با هماهنگی سفارت ایران در عراق و وزارت امور خارجه صورت خواهد گرفت. نماینده بیمه دانا نیز در آنجا حضور دارد و کارهای قانونی مربوطه در حال انجام است.

وی افزود: البته پزشکی قانونی کشور خودمان نیز اعلام آمادگی کرده است که در صورت درخواست طرف عراقی، تیم کارشناسی را برای شناسایی اجساد به عراق اعزام کند، البته این موضوع مستلزم درخواست از طرف عراقی است.

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: در مجموع تعداد کشته‌های ایرانی شناسایی شده توسط عراق همچنان همان ۲۴ نفر است و مجروح ایرانی نداریم.

مرعشی تاکید کرد: تیم مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر و آمبولانس‌ها و اتوبوس آمبولانس‌ها در حله، کربلا و نجف تا پایان ماه صفر مستقر هستند تا اقدامات لازم را برای مجروحان و بیماران احتمالی انجام دهند.



دیدگاهها بسته شده است.