نامه زنان دانشمند در پی پیروزی ترامپ

به گزارش عرصه به نقل از بی.بی.سی، گروهی از دانشمندان این نامه را با هدف اولیه ایجاد شبکه‌ای از ۵۰۰ زن آماده کرده بودند.

این در حالیست که پس از شش روز از انتشار این نامه، ۸۸۰۰ محقق این درخواست را که سخنان نفرت‌بار در مورد علم را رد کرده بود، امضا کردند.

دکتر کلی رامیرز از دانشگاه ایالتی کلورادو یکی از نویسندگان این نامه است. وی و همکارانش در این نامه گروهای اقلیت، زنان، دگرباشان جنسی، مهاجران و افراد معلول را هدف قرار داده‌اند.

در این نامه آمده است: بسیاری از ما به شخصه از این شعارهای تفرقه‌افکن و مخرب احساس خطر می‌کنیم و برای درک، تقویت و ایجاد راهی به جلو به یکدیگر پناه آورده‌ایم.

دکتر رامیرز در توضیحی در سایت ساینتیفیک آمریکن اظهار کرده که با همکاری گروهی از دانشمندان امیدوار است بتواند آغازگر گفتگوی مثبتی در پاسخ به این ترس باشند که پیشرفت‌های علمی و اقدامات در جهت مقابله با بزرگترین چالش‌ها از جمله رفع بدترین تاثیرات تغییرات آب‌وهوایی شاید در پی پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بطور ناگهانی متوقف شوند.

ترامپ در مبارزات انتخاباتی خود پیش از پیروزی وعده داده بود که توافق پاریس در مورد آب‌وهوا را لغو کند.

دکتر فرانسیسکا دووریز از دانشگاه منچستر که در این پروژه شرکت دارد، اظهار امیدواری کرد که این حرکت بتواند به شبکه‌ای جهانی از دانشمندانی تبدیل شود که از یکدیگر در تحقیقات پشتیبانی کرده و الهام‌بخش زنان جوان برای کار در زمینه‌های علمی باشد.

دکتر دووریز گفت: خواندن این نامه و مشاهده میزان حمایت‌ها و امضاها برای مردم قوت‌بخش است.

محققان اکنون قصد دارند این فوران کمک را به اقدامات عملی تبدیل کنند که تحقیقات علمی و پیشرفت‌های حرفه‌ای از جمله برنامه‌های حمایتی برای دانشمندان زن را ترویج می‌دهند.



دیدگاهها بسته شده است.