پایان کار آزادکاران ایران در جام علی‌یف با ۴ مدال برنز

به گزارش عرصه، در پایان رقابت‌های گرندپری کشتی آزاد جام حیدر علی‌یف که در شهر باکو پایتخت آذربایجان برگزار شد میثم نصیری، مجتبی گلیج، امیر محمدی و یداله محبی به مدال برنز رسیدند و رضا اطری نیز با شکست در دیدار رده بندی به عنوان پنجمی بسنده کردند. ایمان صادقی در وزن ۶۱ و جمال عبادی در وزن ۷۰ کیلوگرم نیز از دور رقابت ها کنار رفتند.

نتایج نمایندگان کشتی آزاد ایران در تورنمنت حیدرعلی‌یف کشور آذربایجان به شرح زیر است:

در وزن ۵۷ کیلوگرم رضا اطری در کشتی نخست رستم آمپار از روسیه را با نتیجه ۸ بر ۸ شکست داد. وی در دور دوم مقابل آنتونی راموس از آمریکا با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل نریمان اسرافیلوف دارنده مدال برنز جهان از روسیه با نتیجه ۱۲ بر ۲ شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. اطری در این مرحله مقابل یوکی تاکاهاشی از ژاپن ۱۰ بر صفر باخت و به عنوان پنجمی بسنده کرد.

ایمان صادقی در وزن ۶۱ کیلوگرم مقابل علی رحیم‌زاده از آذربایجان ۱۰ بر صفر شکست خورد و با توجه به شکست این حریف در دور بعد صادقی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۶۵ کیلوگرم میثم نصیری مقابل ماگومد مسلم اف از آذربایجان با نتیجه ۵ بر ۲ به پیروزی رسید وی در دور بعد مقابل ماگومد قربان علی اف دارنده مدال برنز جهان از روسیه با نتیجه ۶ بر ۵ شکست خورد اما با حضور این حریف روس در دیدار فینال، نصیری به دیدار رده بندی رفت تا برای کسب مدال برنز به مصاف میرژان آشیروف از قزاقستان برود.نصیری در این مبارزه ۹ بر ۲ حریف خود را شکست داد و به گردن آویز برنز رسید.

جمال عبادی در وزن ۷۰ کیلوگرم مقابل دیمیتری باسیلاشویلی از آذربایجان با نتیجه ۷ بر ۲ به پیروزی رسید وی در دور دوم مقابل ماگومدمراد گاجیف  قهرمان اروپا از لهستان با نتیجه ۶ بر ۲ شکست خورد اما با شکست این حریفی روسی الاصل تیم لهستان مقابل کاسیموف روس، عبادی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۸۶ کیلوگرم مجتبی گلیج در دور نخست با نتیجه ۱۳ بر ۲ بیلی والدز از دومینیکن را مغلوب کرد وی در دور بعد مقابل پول ادینسون از پرو با نتیجه ۴ بر صفر به پیروزی رسید اما در دور سوم و در مرحله نیمه نهایی مقابل آنزور اوریشف  قهرمان اروپا  از روسیه با نتیجه ۷ بر ۶ شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد.گلیج در مبارزه برای کسب مدال برنز مقابل الکساندر گوستیف از آذربایجان ۴ بر صفر به برتری رسید و کشتی آزاد ایران را صاحب دومین مدال برنز خود در این تورنمنت کرد.

امیر محمدی در وزن ۹۷ کیلوگرم پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۶ بر صفر مقابل میشل مانیا از رومانی به پیروزی رسید. وی در مرحله نیمه نهایی مقابل مصاف عبدالسلام گادیسوف قهرمان جهان از روسیه با نتیجه ۶ بر صفر شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت. محمدی در این دیدار بک دولت آلمنتای از قزاقستان را ۸ بر ۵ برد و به مدال برنز رسید.

 در وزن ۱۲۵ کیلوگرم یداله محبی پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل گنو پتریاشویلی دارنده مدال برنز المپیک و جهان از گرجستان با نتیجه ۷ بر ۴ شکست خورد و با توجه به حضور این حریف گرجی در دیدار فینال، محبی به دیدار رده بندی راه یافت. وی در این دیدار به مصاف کمال  عبدالمطلب از مصر رفت ودر پایان با حساب ۴ بر صفر به برتری رسید و چهارمین و آخرین مدال برنز ایران در این رقابت ها را از آن خود کرد.

رده بندی نفرات برتر رقابت های کشتی آزاد جام حیدرعلی‌یف آذربایجان به ترتیب زیر است:

۵۷ کیلوگرم:۱- گئورگی ادیشراشویلی (آذربایجان) ۲- نریمان اسرافیلوف(روسیه) ۳-یوکی تاکاهاشی(ژاپن) و ساندیپ تومار(هند) ۵- رضا اطری(ایران) و اولونبک ژولدوشبکوف(قرقیزستان).

۶۱ کیلوگرم:۱- احمد نبی گوارزاتیلوف (آذربایجان) ۲- بونه رودریگز (کوبا) ۳-گیورگی روازیشویلی(گرجستان) و آلن تیلور(آمریکا) …۱۲- ایمان صادقی(ایران).

۶۵ کیلوگرم: ۱-ماگومد قربان علی اف (روسیه) ۲- توبیر والدز (کوبا) ۳- میثم نصیری(ایران) و جوشگان عظیموف(آذربایجان).

۷۰ کیلوگرم: ۱- اسرائیل کاسیموف (روسیه) ۲-گیتینوماگومد گاژیف(آذربایجان) ۳-الیاس بکبولاتوف (روسیه) و ماگومد مراد گاژیف(لهستان)…۸- جمال عبادی(ایران).

۷۴ کیلوگرم: ۱-جبرئیل حسن اف (آذربایجان) ۲-آوتاندیل کنتچادزه(گرجستان) ۳-مراد سلیمانوف(آذربایجان) و ژیگر زاکیروف(قزاقستان).در این وزن ایران نماینده ای نداشت.

۸۶ کیلوگرم: ۱-شامیل کودیاماگمدوف (روسیه) ۲-آنزور اوریشف(روسیه) ۳- مجتبی گلیج(ایران) و داتو مارساگیشویلی(گرجستان).

۹۷ کیلوگرم: ۱-عبدالسلام گادیسوف (روسیه) ۲- رانیرز سالاس پرز (کوبا) ۳-امیر محمدی(ایران) و اصلانبک آلباروف(آذربایجان)

۱۲۵ کیلوگرم: ۱-گنو پتریاشویلی (گرجستان) ۲- آلن زاسایف (اوکراین) ۳- یدالله محبی(ایران) و بالدان سیژیپوف(روسیه).

به گزارش عرصه، رقابت‌های کشتی فرنگی این تورنمنت نیز روز شنبه برگزار می شود و نمایندگان ایران مقابل حریفان خود صف آرایی خواهند کرد.



دیدگاهها بسته شده است.