قطعنامه اتحادیه اروپا علیه رسانه های روسیه بی معنی و بی فایده است


رئیس جمهور صربستان در سخنانی قطعنامه اخیر اتحادیه اروپا علیه رسانه های روسیه را بی فایده خواند و آن را باعث افزایش علاقه مندی شهروندان اروپا در جهت اطلاع از جایگاه این رسانه ها توصیف کرد.

به گزارش عرصه به نقل از اسپوتنیک، «تومیسلاو نیکولیچ» (Tomislav Nikolic) رئیس جمهور صربستان در اظهاراتی قطعنامه اخیر اتحادیه اروپا علیه رسانه های روسیه را بی معنی دانست.

رئیس جمهور صربستان در ادامه افزود: روسیه نباید به اقدام اتحادیه اروپا که عملی بی معنی و مفهوم است، واکنش نشان دهد؛ چرا که ایجاد واکنش منفی از اهداف این اقدام به شمار می رود.

«تومیسلاو نیکولیچ» در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک ادامه داد: من نمی دانم علت این کار چه بوده است. تغییراتی که به واسطه انتخابات در غرب حادث شده است این احساس را به وجود آورده که می توان در راستای حل و فصل مشکلات به ویژه میان غرب و شرق به خوبی با یکدیگر همکاری کرد و چالش های پیش رو را حل نمود؛ لذا به عقیده من اتخاذ این رویه توسط اتحادیه اروپا عجیب و بیهوده است.

وی در اشاره به آثار و تبعات آنچه اتحادیه اروپا در اعمال محدودیت هائی علیه رسانه های روسی به دنبال آن است؛ تصریح کرد: این کار باعث علاقه مندی شهروندان اروپا در جهت اطلاع از موقعیت و جایگاه رسانه های  روسی و کارآمدی آن ها در پوشش رویدادهای جهان خواهد شد.

لازم به ذکر است چند روز پیش پارلمان اروپا قطعنامه ای را برای مقابله با رسانه های روسی از جمله راشا تودِی و اسپوتنیک به تصویب رساند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز پس از اعلام تصویب این قطعنامه، ابراز امیدواری کرد که عقل سلیم (در اروپا) به پیروزی رسیده و هیچ محدودیت واقعی بر رسانه‌ های روسی اعمال نشود.



دیدگاهها بسته شده است.