ماموریت‌های اربعین در فضایی معنوی و به درستی انجام شد

 به گزارش عرصه، سردار قاسم رضایی در جلسه جمع‌بندی حماسه اربعین ۹۵ در ستاد قرارگاه اربعین پایانه مرز مهران، اظهار کرد: خداوند را شاکر هستیم که توفیق داد، در این لباس مقدس از مأموریت تسهیل تردد زائران اربعین سربلند بیرون بیاییم و امروز شاهد درخشش این حماسه بزرگ در جهان باشیم.

وی افزود: از اربعین سال گذشته نیروی انتظامی و به تبع آن مرزبانی در مرزهای سراسر کشور به‌خصوص در سه استان کرمانشاه، خوزستان و ایلام موضوع را پیگیری کرد؛ در این راستا با تقویت گروه‌های مختلف آموزش، عملیات، اجتماعی و فرهنگی، طرح‌ها و سناریوهای مختلف در کمتر از ۲۰ روز قبل از مراسم اربعین اجرا و عملیاتی شد.

فرمانده مرزبانی ناجا ادامه داد: اعزام میلیونی زائران به عتبات، بازگشت خیل عظیم آن‌ها به کشور و رخ ندادن هیچ‌گونه اتفاق امنیتی، حاصل زحمات همکارانم در کنار سایر دستگاه‌های دولتی، امنیتی و نظامی بوده است.

رضایی ادامه داد:اگر امروز چهره مرزبانان و همرزمان عزیزم را خسته می‌بینید، مطمئن باشید که روحیه آن‌ها شاد است؛ مرزداران افتخار می‌کنند که خدمتگزار زائر امام حسین(ع) بودند.

فرمانده مرزبانی کشور افزود: فضایی که همرزمانم در آن مأموریت خود را انجام دادند، مسلحانه و خشن نبود بلکه فضایی معنوی و توأم بااحساس و اقتدار بود؛ هنگامی‌که زائران، نیروهای ما را در آن‌سوی مرز و در خاک عراق مشاهده می‌کردند، خوشحال می‌شدند.

وی ادامه داد: در خلق این حماسه بزرگ، افسران و فرماندهان ارشد مرزبانی و دفاعی کشور عراق در کنار ما بودند، با ایجاد قرارگاه مشترک، اوضاع را مدیریت میدانی می‌کردیم، همه باهم و زیر پرچم امام حسین (ع) در خدمت زائران بودیم؛ این دوستان و فرماندهان هر آنچه در راستای تسهیل در تردد زائران اربعین و دغدغه ما بود در آن‌سوی مرزها به‌خوبی تدبیر می‌کردند. برگزاری باشکوه این کنگره عظیم، تجربه و دستاورد بسیار بزرگی بود.



دیدگاهها بسته شده است.