کدام فیلم‌سازان در حقیقت دو فیلمه هستند؟

به گزارش عرصه به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، «محسن استادعلی» با جدیدترین ساخته‌ی مستندش «زنانگی» و تهیه‌کنندگی «خوان بی‌خان» به کارگردانی هادی معصوم‌دوست، در بخش «مسابقه ملی» مستندهای بلند سینماحقیقت حضور دارد.

«بهروز ملبوس‌باف» مستندساز اصفهانی هم با کارگردانی مستند «زنده به رود» و تهیه‌کنندگی مستند «زندگی کور نیست» به کارگردانی زهرا نیازی، در بخش «مسابقه ملی» مستندهای کوتاه جشنواره دهم سینماحقیقت شرکت خواهد داشت.

ابوالفضل توکلی با دو اثر مستند- پرتره‌ی «روزگار بهروز» و «زاده مهر» در این دوره از جشنواره حضور دارد که هر دو فیلم درباره‌ی دو دوبلور معروف سینما است: بهروز رضوی و ایرج رضایی. «روزگار بهروز» در بخش مسابقه ملی مستندهای کوتاه پذیرفته شده و «زاده مهر» نیز در بخش ویژه «خرد و تجربه» روی پرده می‌رود.

«در جستجوی سندباد» و «برای کتابهایم» نیز عناوین دو فیلم مستند «رضا حائری» هستند که به ترتیب در بخش مسابقه ملی مستندهای بلند و بخش ویژه «خرد و تجربه» به نمایش درمی‌آیند.

حامد سعادت مستندساز کرمانی نیز ضمن نمایش اثر مستندش «مردی که فسیل شد» در بخش مسابقه ملی جشنواره سینماحقیقت، با فیلم «رگ‌های خاکستری» در بخش مرور آثار مستندسازان کرمانی حضور دارد.

بنا بر این گزارش؛ محسن عبدالوهاب هم دو فیلم مستند موضوعی خود «طبرستانی‌ها» و «سعیده قدس و محک» را در بخش جنبی «مستند کارستان» جشنواره روی پرده می‌برد.

پیش‌تر نیز اعلام شده بود که فرشاد فدائیان مستندساز پیشکسوت سینمای ایران هم با سه فیلم «جهله؛ دریا در خانه، کشتی بر دیوار؛ دو زن» در بخش خارج از مسابقه سینماحقیقت شرکت دارد.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای ۱۴ تا ۲۱ آذرماه ۱۳۹۵، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در پردیس سینمایی چارسو برگزار خواهد کرد.

– 



دیدگاهها بسته شده است.