سرنوشت توافق عمان به جدیت طرف مقابل به ویژه آمریکا مرتبط است


سخنگوی انصارالله یمن تاکید کرد که توافق عمان همچنان پابرجا است و سرنوشت آن به جدیت طرف های مقابل به ویژه آمریکا مرتبط است اما طرف سعودی در صدد دورزدن این توافق است.

به گزارش عرصه به نقل از المسیره، سخنگوی جنبش انصارالله یمن در سخنانی به بیان انتقاداتی از  طرف های مقابل در آتش بس یمن پرداخت.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله یمن تاکید کرد: توافق عمان همچنان پابرجا است و سرنوشت آن به جدیت طرف های مقابل به ویژه آمریکا مرتبط است اما طرف سعودی در صدد دورزدن این توافق است.

وی در ادامه تصریح کرد: جنگ نظامی افقی ندارد و هرگز چیزی عاید دشمن نمی شود. ارتش و کمیته های مردمی یمن به ویژه یگان موشکی ما همچنان اقدامات غافل گیرکننده ای را در پیش دارند. سعودی ها مرز ایمنی ندارند و تجاوز به یمن ادامه دارد. جنگی گسترده در مرزها در جریان است که بر رژیم سعودی فشار وارد می کند.

سخنگوی انصارالله بیان داشت: تا زمانی که توافق عمان اجرا نشود، وارد مذاکرات نمی شویم و در صورت عدم توقف حملات نظامی، کمیته آتش بس نیز شروع به کار نخواهد کرد.

گفتنی است، پیش از این نیز سخنگوی جنبش انصار الله یمن تاکید کرد که آمریکایی ها بازی راهبردی برای به آتش کشیدن منطقه انجام می دهند تا زمینه تداوم نفوذ و مداخله جویی هایشان فراهم شود.

گفتنی است، مسقط پایتخت عمان روز چهارشنبه ۱۶ نوامبر /۲۶ آبان شاهد تحرکات دیپلماتیک وسیعی همزمان با حضور ولد الشیخ فرستاده سازمان ملل به یمن برای توافق مسقط در خصوص آتش بس در یمن بود که از این جمله می توان به دیدارسفیر چین با محمد عبدالسلام و شمار دیگری از اعضای هیات انصارلله و نیز دیدار سفیر فرانسه در یمن با نمایندگان حزب صالح اشاره کرد.

انصارالله وحزب علی عبدالله صالح موافقت خود را با آتش بس پیشنهادی اسماعیل ولد الشیخ فرستاده ویژه سازمان ملل در بحران یمن به مدت ۷۲ ساعت به منظور ازسرگیری دورجدید گفت و گوهای صلح اعلام کردند اما عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن همچون گذشته با کارشکنی های مختلف آن را نپذیرفت؛ این آتش بس از لحظه اجرا بلافاصله توسط عربستانی ها نقض شد.



دیدگاهها بسته شده است.