چمنیان: کی‌روش نظارت مستقیمی بر تیم‌های نوجوانان و جوانان خواهد داشت

عباس چمنیان در گفت‌وگو با عرصه، درباره برگزاری دور جدید اردوهای تیم ملی نوجوانان پس از کسب سهمیه جام جهانی ۲۰۱۷ هند اظهار کرد: اردو روز گذشته به پایان رسید. شرایط بسیار خوبی بر اردو حاکم بود و پس از حدود یک ماه و نیم توانستیم اردوی خوبی را برگزار کنیم بازیکنان بسیار باانگیزه بودند و تنها محمد شریفی را به دلیل حضور در ترکیب استقلال خوزستان و یونس دلفی را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشتیم. روز پنجشنبه هم دیدار تدارکاتی را با تیم امید پاس انجام دادیم که بسیار خوب بود.

سرمربی تیم ملی نوجوانان در پاسخ به این سوال که آیا در طول روزهای گذشته جلسه‌ای را برای ارائه برنامه‌هایش با مسئولان فدراسیون داشته است گفت: با توجه به حضور فریدون معینی رییس کمیته فنی جوانان در کرمانشاه، نتوانستم با او دیدار کنم اما روز سه‌شنبه دیدار بسیار خوبی را با محمدرضا ساکت رییس سازمان تیم‌های ملی فدراسیون فوتبال برگزار کردم و تمامی برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌ها صورت گرفت. پیش از آن هم دیداری را با کادر فنی تیم ملی بزرگسالان برگزار کرده بودیم. ساکت پیگیر شرایط تیم است و برنامه‌ریزی‌ها انجام شده است.

او با اشاره به جلسه‌هایی که با کادر فنی تیم ملی بزرگسالان و کارلوس کی‌روش برگزار کرده، افزود: در جلسه اخیر کارلوس کی‌روش حضور نداشت و با اوسیانو کروز و مارکار آقاجانیان مربیان تیم ملی فوتبال بزرگسالان دیدار کردیم اما در جلسه قبل که پیش از دیدار با سوریه برگزار شده بود، کی‌روش، نکونام و سایر مربیان تیم ملی حضور داشتند و ما به دنبال این هستیم که در تیم‌های ملی اتفاق نظر داشته باشیم و به صورت مشترک کارها را پیش ببریم.

چمنیان ادامه داد: هدف ما این است که در محتوای کار مشارکت کنیم. خواسته کی‌روش این بود که من و امیرحسین  پیروانی اگر نظر یا پیشنهادی درباره تیم ملی بزرگسالان  داریم، به آن‌ها منتقل کنیم و همین طور آن‌ها هم نظرات خود را به ما می‌گویند. کی‌روش مربی بزرگی است و نباید از او فقط در تیم بزرگسالان استفاده کنیم. حتی می‌توانیم از نظرات برانکو هم بهره‌مند شویم.

سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان درباره برگزاری دوره‌های استعدادیابی برای تیمش تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین محورهای گفت‌وگو با ساکت استعدادیابی بود. قرار بر این شد که ما لیگ نوجوانان و جوانان را زیر نظر داشته باشیم و مربیان قابل اعتماد این تیم‌ها هم بازیکنان را به ما معرفی می‌کنند. استعدادهای فدراسیون فوتبال هم با شناسایی بازیکنان مستعد این بازیکنان را به ما معرفی خواهند کرد و با هماهنگی فدراسیون، به شناسایی برترین بازیکنان می‌پردازیم تا اگر بازیکنی هم دیده نشده، به طور کامل مورد بررسی قرار بگیرد. 

او از برگزاری اردوی تیم ملی نوجوانان در ۱۵ آذر خبر داد و گفت: خودمان را برای جام جهانی کوچک یا همان تورنمنت ۱۶ جانبه روسیه آماده می‌کنیم که به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود و تیم‌ها به مراحل بالاتر راه پیدا می‌کنند.



دیدگاهها بسته شده است.