تاکید مقامات تهران و مسکو بر گسترش همکاری های دوجانبه


معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه کشورمان در دیدار با معاون شورای فدراسیون روسیه برگسترش همکاری های بین دو کشور تاکید کرد.

به گزارش عرصه، معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه کشورمان در دیدار با معاون شورای فدراسیون روسیه، راههای توسعه روابط و همکاریهای دو کشور را در ابعاد مختلف مورد بحث و بررسی قرار دادند.

ابراهیم رحیم پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه کشورمان در این دیدار که روز گذشته در محل شورای فدراسیون روسیه انجام شد  با اشاره به ۸ بار ملاقات روساء جمهوری دو کشور و نیز سفر موفق و به موقع خانم ماتوینکو رئیس شورای فدراسیون روسیه به ایران، از تلاشهای آقای اوماخانف و نیز مهدی سنایی سفیر کشورمان در مسکو جهت توسعه روابط دو کشور تشکر و قدردانی کرده و  اظهارامیدواری  نمود ملاقاتها و مذاکراتش در این سفر  به نتیجه دلخواه ختم شود.

وی با تاکید بر این که در بین مقامات دو کشور اراده لازم جهت توسعه روابط وجود دارد، اظهار داشت: روسای جمهوری دو کشور دو روز قبل و در آستانه اجلاس اوپک در وین تماس تلفنی داشتند. بنابراین تفاهمات و همکاریهای دو کشور می تواند در تحولات جهانی تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به اینکه روابط دو کشور در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۰% رشد داشته است خاطرنشان کرد: روابط دو کشور در صورتی استراتژیک خواهد شد که روابط اقتصادی رشد نماید.

در این دیدار همچنین الیاس محمد اوماخانف، معاون مجلس سنای روسیه (شورای فدراسیون روسیه) ضمن یادآوری سفر هیات شورای فدراسیون روسیه به کشورمان اظهار کرد: امروز شرایط بین المللی بسرعت در حال تغییر و تحول بوده و ما در شورای فدراسیون در این برهه از زمان به توسعه روابط با ایران اهمیت زیادی می دهیم.

وی گفت: امروز شاهد دورنمای جدیدی در روابط دو کشور می باشیم و می بینیم که تلاشهای مقامات عالی رتبه دو کشور به ثمر نشسته است و روابط دو کشور در تمامی جهات در حال توسعه و گسترش است.

براساس این گزارش در این ملاقات مسائل و همکاریهای دو کشور در ابعاد دو جانبه، سه جانبه، چند جانبه و منطقه ای مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و طرفین ضمن تاکید بر استفاده از حداکثر توانمندیهای دو کشور در جهت توسعه روابط دوجانبه، تایید نمودند که همکاریهای دو کشور در زمینه های کریدور شمال- جنوب، دریای خزر، بحران سوریه و نیز منطقه ای موفقیت آمیز بوده و این همکاریها می تواند ضمن خنثی نمودن توطئه های قدرتهای فرامنطقه ای، صلح و ثبات و امنیت را در منطقه به ارمغان بیاورد.

همچنین موضوع همکاریها و آخرین وضعیت کریدور شمال –جنوب و نحوه استفاده از مسیر های آن، همکاریهای استانی و مناطق دو کشور، راههای ارتقاء حجم روابط اقتصادی از موارد مورد بحث و بررسی در این دیدار بود.



دیدگاهها بسته شده است.