ابتکار یک نقاش برای تزیین گلیم

محبوبه رضایی در گفت‌وگو با عرصه درباره‌ی برپایی نمایشگاه «فرش‌های نو» اظهار کرد: آثاری که به‌نمایش گذاشته می‌شوند، نقاشی روی گلیم هستند. من برای خلق این نقاشی‌ها از طبیعت اطراف شهرم، یعنی شاهرود الهام گرفته‌ام. فکر می‌کنم اولین نفری هستم که با این سبک و تکنیک به نقاشی روی گلیم پرداخته‌ام.

او ادامه داد: گلیم جزو اولین زیراندازها و کفپوش‌های مورد استفاده انسان‌ها بوده و من تصمیم گرفتم آن را با یک هنر ابداعی تلفیق کنم. بنابراین نقاشی روی گلیم را انتخاب و آثاری در این زمینه خلق کردم.

رضایی گفت: ماده استفاده‌شده در این آثار، رنگ پارچه است که قابل شست‌وشو است. همچنین از گلیم‌های بافته‌شده توسط بافنده‌های سمنانی برای این نقاشی‌ها استفاده کرده‌ام. این آثار برای فروش در نمایشگاه ارائه شده‌اند.

این هنرمند همچنین بیان کرد: چند سالی است که در زمینه‌ی هنر نقاشی روی پارچه کار می‌کنم و نمایشگاه‌های داخلی و خارجی متعددی در این حوزه داشته‌ام، اما «فرش‌های نو» نخستین نمایشگاه من در زمینه نقاشی روی گلیم است.

این نمایشگاه از ۱۲ تا ۱۷ آذرماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «گلستان» به نشانی دروس، خیابان کماسایی، شماره ۳۴ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.



دیدگاهها بسته شده است.