اعلام جزئیاتی از خسارات طوفان جمعه در مازندران

قاسم شهابی – مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران – در این‌باره به عرصه گفت: برق ۱۲۰ روستا به دلیل وقوع  طوفان قطع شده بود که بخش عمده خاموشی‌ها رفع شده است.

وی تصریح کرد: در شهرستان‌های نکا، بهشهر، گلوگاه، آلاشت و سوادکوه به دلیل طوفان شدید برق ۱۲۰ روستا قطع شد که حدود ۲۰ روستا در این مناطق همچنان در خاموشی به سر می‌برند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران افزود: طوفان شدید موجب شکستگی درختان و همچنین پارگی برخی از سیم‌ها و کابل‌ها شد.

شهابی اظهار کرد: گروهی متشکل از حدود ۳۵ تا ۴۰ نفر در حال فعالیت برای وصل‌کردن برق نقاط مختلف استان هستند.

عبدالجواد توحیدی مقدم – فرماندار سوادکوه – نیز از وارد آمدن خسارت به ۳۰ واحد مسکونی بر اثر طوفان خبر داد و به عرصه گفت: براثر وقوع این تندباد سقف ۳۰ واحد مسکونی در شهر زیرآب تخریب و روستاهای این شهر دچار خسارت ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی شده است.

وی تصریح کرد: ۲۰ واحد دامداری نیز متحمل خسارت شده‌اند.

فرماندار سوادکوه افزود: بر اثر طوفان برق برخی مناطق قطع شده بود که با همکاری اداره برق منطقه مشکل حل شده و قطعی برق در سوادکوه وجود ندارد.

توحیدی مقدم اظهار کرد: میزان خسارات در حال حاضر در دست بررسی است و تا ظهر شنبه از سوی کمیته بحران به صورت قطعی اعلام خواهد شد.

همچنین سیدخالق سجادی – فرماندار شهرستان بهشهر – از وارد آمدن خسارت به ۳۰۰ واحد مسکونی و دامداری در این شهرستان خبر داد و با بیان اینکه طوفان به منازل و دامداری‌های  روستاهای بالادست آسیب وارد کرده است، به عرصه گفت: سقف بیش از ۳۰۰ منزل مسکونی و دامداری منطقه آسیب دیده است.

وی با بیان اینکه برق بیش از ۴۰ روستای شهرستان بهشهر قطع شده بود، افزود: از این تعداد تنها برق چهار روستا وصل نشده است که تا یک ساعت دیگر مشکل حل می‌شود.

سجادی با بیان اینکه نیروهای هلال احمر، بخشداری و فرمانداری برای کمک به مردم روستاهای آسیب‌دیده اعزام شده‌اند، اضافه کرد: آتش‌سوزی کوچکی در جنگل عباس‌آباد نیز رخ داد که با کمک مردم منطقه اطفا شد.

فرماندار بهشهر خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان آسیب به مناطق خسارت‌دیده برآورد نشده است و هیچ آمار دقیقی فعلا در اختیار نیست.

وی همچنین گفت که تاکنون هیچ گزارشی از خسارات جانی در منطقه نداشته‌ایم.



دیدگاهها بسته شده است.