تشکیل ارتش حلب نامگذاری مجدد النصره و سپردفاعی برای آنهاست


وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که درخواست تشکیل ارتش حلب، تلاش دیگری در راستای نامگذاری مجدد جبهه النصره بوده و به مثابه سپر دفاعی در برابر اقدامات تلافی جویانه و به حق علیه این گروهک است.

به گزارش عرصه به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز پس از دیدار با «پائولو جنتیلونی» همتای ایتالیائی خود در یک کنفرانس خبری شرکت و درباره اوضاع و تحولات سوریه به اظهارنظر پرداخت.

وزیر خارجه روسیه با اشاره به درخواست تشکیل «ارتش حلب» گفت: اینگونه اقدامات تلاش های دیگری در راستای نامگذاری مجدد جبهه النصره بوده و به مثابه سپر دفاعی در برابر اقدامات تلافی جویانه و به حق علیه این گروهک (تروریستی) به شمار می آید.

وی در ادامه تصریح کرد: تا آنجائیکه از موضوع مطلع شده ام، اطلاعات ما می گوید عملاً تمام گروه های مسلح مخالف در شرق حلب به النصره گزارش می دهند. النصره در این منطقه بالغ بر ۱۵۰۰ نیروی نظامی دارد؛ در حالی که سایر گروه هایی که تحت فرماندهیِ این گروهک قرار دارند از نیروی نظامی تا ۶ هزار نفر برخوردار هستند.

«سرگئی لاوروف» ادامه داد: متأسفانه بیش از یک سال و نیم است که مذاکرات به واسطه آن هائی که بر خلاف قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل حرکت می کنند؛ متوقف شده است. آن ها تنها درباره برکناری بشار اسد ضرب الاجل می دهند. این امر غیرقابل قبول است؛ چرا که چنین درخواست هائی بر خلاف توافقاتِ به انجام رسیده است.



دیدگاهها بسته شده است.