تیم ترامپ در حال بررسی تحریم‌ های جدید غیر هسته‌ای علیه ایران است


منابع آگاه در کنگره اعلام کردند که تیم «دونالد ترامپ» در حال بررسی تحریم‌ های جدید غیر هسته‌ای علیه ایران است.

به گزارش عرصه به نقل از رویترز، منابع آگاه در کنگره اعلام کردند که تیم انتقالی دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا در حال بررسی پیشنهاداتی درباره وضع تحریم های جدیدِ غیرهسته ای علیه ایران است.

بر این اساس، منابع آگاه به روزنامه فایننشال تایمز گفتند که مسؤلین تیم ترامپ در ارتباط با جمهوریخواهانِ هم فکر خود در کنگره هستند تا درباره تحریم های جداگانه احتمالی و متفاوت با تحریم هائی که در توافق هسته ای سال گذشته مورد بررسی قرار گرفت به بحث و رایزنی بپردازند. این تحریم ها در حوزه هایی از قبیل برنامه موشک های بالستیک و حقوق بشر متمرکز هستند.

منبع مذکور در کنگره در این باره گفت: اعضای تیم ترامپ با دقت گزینه‌ های خود را بررسی می کنند.

منبع مذکور ادامه داد: تفاوت بزرگ سال بعد این است که ما از کاخ سفیدی که هر چیزی در این زمینه را بلوکه می‌ کرد به کاخ سفیدی که از این طرحها حمایت می‌ کند حرکت خواهیم کرد.

لازم به ذکر است، مجلس سنای آمریکا روز گذشته لایحه تمدید تحریمهای ایران به مدت ۱۰ سال دیگر را تصویب کرد. این لایحه با ۹۹ رأی موافق و بدون رأی مخالف به تصویب رسید.

گفتنی است قانون تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران موسوم به قانون داماتو، قانونی است که در سال ۱۹۹۶ دولت آمریکا برای تحریم ایران به تصویب رساند. بر اساس این قانون، شرکت‌هایی که در یک سال بیش از چهل میلیون دلار در ایران سرمایه گذاری کنند از داد و ستد با دولت آمریکا محروم خواهند شد.

این قانون، توسط داماتو، سناتور ایتالیایی الاصل کنگره آمریکا و از جمهوریخواهان محافظه کار به کنگره آمریکا ارائه شد. قانون داماتو هر ۱۰ سال یک بار بازبینی می‌شود.



دیدگاهها بسته شده است.