احتمال اعزام ۲۰ ورزشکار ایران به بازیهای آسیایی زمستانی

سید عبدی افتخاری در گفت‌وگو با عرصه، در مورد اسامی ثبت نام شده در بازی‌های آسیایی زمستانی ژاپن اظهار کرد: در اولین ثبت نام جمعیتی در حد ۶۰ ورزشکار ثبت نام کرده بودند اما اکنون در پذیرش اولیه، این جمعیت به ۲۵ نفر کاهش یافته است. باز هم این مقدار قطعا کاهش خواهد داشت.

رییس فدراسیون اسکی خاطرنشان کرد: با برگزاری اولین مسابقه‌های کشوری در رشته اسکی، در هر سه رشته صحرانوردی، اسنوبرد و آلپاین مشخص خواهد شد که چه نفراتی را در اختیار داریم و در نتیجه  نفرات نهایی مشخص خواهند شد.

او با اشاره به اعزام ورزشکاران سایر رشته‌ها در این رقابت‌ها گفت: علاوه بر رشته اسکی، احتمالا از یکی دو تا از زیرشاخه‌های رشته اسکیت نیز، نفراتی را برای اعزام داشته باشیم. البته هنوز به تصویب نرسیده است اما احتمالا بین ۲ تا ۵ نفر از این رشته اعزام خواهیم داشت.  البته هاکی روی یخ را هم در دستور کار قرار دادیم که هنوز وضعیت آن هم نهایی نشده است.

او با تاکید بر تعداد نفرات اعزامی به بازی های زمستانی تشریح کرد: در شرایط ایده‌آل در رشته اسکی بین ۱۲ تا ۱۵ نفر و در اسکیت نیز بین ۲ تا ۵ نفر اعزام خواهیم داشت که جمعا حدود ۲۰ ورزشکار خواهند شد. البته اگر تیم ۱۵ نفره  هاکی روی یخ نیز اضافه شود، جمعیت ورزشکاران به ۳۵ نفر افزایش خواهد داشت.

سرپرست بازی‌های آسیایی زمستانی امیدوار است بودجه لازم برای این رقابت‌ها فراهم باشد. او در این مورد گفت: فعلا کمیته ملی المپیک شرایط نهایی را در این خصوص اعلام نکرده است و ما تا این لحظه منتظر هستیم تا به فدراسیون کمک شود تا شرایط را آماده کنیم. قول هم داده شده است که امیدواریم همکاری‌های لازم صورت گیرد و شرایط مهیا شود.

عبدی افتخاری در مورد شانس کسب مدال ورزشکاران در بازی‌های آسیایی زمستانی، تصریح کرد: با توجه به اینکه در فصل قبل اسکی ایران تعطیل بوده است خیلی نمی شود به کسب مدال امیدوار بود ضمن اینکه باید تمام تلاش خود را بکنیم. بعد از مسابقه های اسکی در کشور به وضعیت بچه‌ها بیشتر دست می‌یابیم و در مورد شانس کسب مدال اطلاعات بیشتری خواهیم داشت.

او با بیان اینکه در تلاش است تا پیست شب را برای آمادگی بیشتر ورزشکاران راه‌اندازی کند، اظهار کرد: همه ورزشکاران نهایت تلاش خود را می‌کنند و ما امیدوار هستیم تا فصل اسکی نیز آغاز شود و فضای کار عملی آنها را ببینیم. البته تلاش داریم تا در یکی از پیست‌ها، پیست شب را فعال کنیم تا بچه‌ها در شرایط یخ بتوانند بیشتر تمرین کنند.

رئیس فدراسیون اسکی در پایان گفت: امیدوارم مسئولان بتوانند حمایت کنند و این ورزشکاران در شرایط خیلی خوبی برای مسابقات زمستانی آسیایی آماده شوند.

به گزارش عرصه، بازی‌های آسیایی زمستانی در شهر ساپوروی ژاپن از اول اسفند(۱۹ فوریه ۲۰۱۷) برگزار خواهد شد. تاکنون دو هزار و ۶۱۷ ورزشکار و مسئول از کشورهای مختلف برای این بازی‌ها ثبت‌نام کرده‌اند.



دیدگاهها بسته شده است.