مروری بر مهم‌ترین اخبار اجتماعی عرصه در روز شنبه

به گزارش عرصه، اداره اجتماعی عرصه امروز ۵۵ خبر را در حوزه های مختلف خبری حوادث، محیط زیست، خانواده، جامعه شهری، سلامت و آموزش و پرورش بر روی خروجی خود قرار داده است که برخی از مهم ترین آنها در پی می آید:

انتقاد حافظی از فروش فضای سبز توسط شهرداری تهران+عکس

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران جزئیات واگذاری زمینی با کاربری فضای سبز در خیابان سپهبد قرنی را تشریح کرد.

تحقق کمک شهرداری به بهزیستی تنها با پیش‌بینی در بودجه ۹۶

معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران درخصوص مأموریت فرماندار تهران در تامین بخشی از شکاف هزینه‌ای بهزیستی تهران از طریق رایزنی با شورا و شهرداری تهران گفت: این موضوع در شرایطی محقق می شود که کمک به این نهاد در بودجه سال آینده شهرداری تهران پیش بینی شود.

عمر ۱۵ساله سانتریفیوژها در انتقال خون/وضعیت نامناسب تجهیزات عمرانی

مدیرعامل سازمان انتقال خون رفع بدهی‌های این سازمان،‌ ایجاد ذخیره‌ یکساله برای ملزومات انتقال خون، سیر نزولی عفونت‌های خون در ایران،‌ غربالگری اهداکنندگان بار اولی خون در چند استان کشور و… را از مهم‌ترین اقدامات انتقال خون طی سه سال گذشته خواند و در عین حال نسبت به نامناسب بودن تجهیزات عمرانی انتقال خون ابراز نگرانی کرد.

سایه چند شغلی‌گری بر حوزه دارو و داروخانه‌داری

رئیس انجمن داروسازان ایران خواستار تدوین قوانین فرابخشی در برنامه ششم توسعه جهت کاهش چند شغلی‌گری در حوزه دارو و کاهش تصدی‌گری دولت شد.

شناسایی ۵ پیکر دیگر از جانباختگان سانحه قطار/ آمار شناسایی شدگان؛ ۴۲ نفر

مدیرکل پزشکی قانونی استان آذربایجان شرقی از شناسایی پنج نفر دیگر از جانباختگان حادثه قطار تبریز – مشهد خبر داد و گفت: با شناسایی این پنج نفر، تعداد اجساد تعیین هویت شده به ۴۲ نفر رسید.

اخذ مصوبه دولت لازمه تولید مجدد موتورهای کاربراتوری

خبر تولید نیم میلیون موتورسیکلت کاربراتوری از سوی معاون حمل و نقل شهرداری، آن هم بعد از گذشت حدود دو ماه از اجرایی شدن مصوبه دولت مبنی بر توقف شماره گذاری موتورسیکلت های کاربراتوری موضوعی است که پرسش ها و انتقادات را به دستگاه‌های متولی این امر از جمله وزارت صنایع و سازمان حفاظت محیط زیست به دنبال داشته است که در این باره معاون سازمان محیط زیست اخذ مصوبه دولت را برای تولید مجدد موتورهای کاربراتوری لازم دانست.

وضعیت بارشی کشور طی روزهای آینده

مدیرکل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وضعیت بارشی استان های مختلف کشور، از کاهش روند بارشی کشور خبر داد.

اجرای طرح غربالگری «آلزایمر» در آینده نزدیک

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از اجرای طرح غربالگری «آلزایمر» در آینده نزدیک توسط بهزیستی خبر داد. حسین نحوی نژاد در گفت و گو با عرصه، درباره اجرای طرح غربالگری «آلزایمر» اظهار کرد: در حال حاضر سازمان بهزیستی با یک انجمن آلزایمر وارد فاز مطالعاتی این طرح شده است.

راه‌اندازی دو مرکز ویژه زنان معتاد متجاهر در پایتخت

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به پرسش عرصه درباره راه اندازی مراکز ویژه زنان معتاد متجاهر در تهران اظهار کرد: به زودی دو مرکز با ظرفیت ۴۰۰ نفر برای معتادان زن متجاهر در تهران با همکاری شهرداری راه اندازی می‌کنیم. همچنین در این هفته تا هفته آینده شاهد جمع آوری قابل توجه معتادان مرد متجاهر در سطح شهر تهران خواهیم بود، همچنین قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از تدوین برنامه‌های حمایتی از معتادان بهبود یافته خبر داد.

در ادامه پنج خبر پربازدید امروز اداره اجتماعی با یک کلیک بر تیترهای ذیل قابل دسترسی خواهند بود:

هشت استان تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی/اسکان اضطراری ۱۶۵۰تن در طوفان

اجرای طرح غربالگری «آلزایمر» در آینده نزدیک

گلایه شهرداری تهران از تولید نیم میلیون موتورسیکلت کاربراتوری با مجوز وزارت صنعت

راه‌اندازی دو مرکز ویژه زنان معتاد متجاهر در پایتخت/ آغاز جمع‌آوری معتادان از هفته جاری

تحقق کمک شهرداری به بهزیستی تنها با پیش‌بینی در بودجه ۹۶



دیدگاهها بسته شده است.