آسیب‌های مراسم اربعین به حداقل رسانده شود

به گزارش عرصه به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، در این نشست که روز دوشنبه (۱۵ آذرماه) به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر برگزار شد، نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با تاکید بر لزوم آسیب‌شناسی مراسم اربعین امسال، اظهار کرد: بحمدالله مراسم اربعین حسینی آبرومند برگزار شد، اما آسیب‌های مهمی که وجود داشت باید از هم‌اکنون بررسی و برای سال آینده و سال‌های بعد الگویی طراحی و مشکلات آن برطرف شود.

وی با اشاره به حوادثی که در مراسم اربعین امسال رخ داد، افزود: باید با تلاش گسترده، آسیب‌ها را به حداقل برسانیم و با خدمات‌رسانی بهتر و قوی‌تر رضایت مردم را جلب کنیم و این امر می‌طلبد که دست در دست هم در این مسیر گام برداریم.

در ادامه این جلسه سعید اوحدی ـ رییس سازمان حج وزیارت ـ، حمید محمدی ـ معاون حج، عمره و عتبات ـ، محسن نظافتی ـ مدیرکل عتبات این سازمان ـ، مصطفی قاسمی مشاور ـ رییس سازمان حج در امور توسعه زیرساخت‌های عتبات عالیات ـ و محمدجواد دانشیار ـ مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج در عراق ـ درباره آسیب‌های مراسم اربعین امسال گزارش دادند.

در این نشست اعلام شد، از میان نزدیک به یک میلیون زائری که خارج از سامانه سماح روادید سفر به عراق را دریافت کرده بودند، حدود ۵۰ درصد بیمه نداشتند که این امر با توجه به حوادث در سامرا، حله و تصادفات شهرهای مختلف عراق، مشکلاتی را ایجاد کرده است.

حمید محمدی ـ معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت ـ در گزارش خود اعلام کرد، از میان یک میلیون و ۲۵۵ هزار و ۹۲۵ زائری که در سامانه سماح برای حضور در مراسم اربعین ثبت نام کردند، ۲۷ درصد زن و ۷۳ درصد مرد بودند و از این تعداد پس از تکمیل مراحل ثبت نام یک میلیون و ۶۱ هزار و ۹۳۵ نفر درخواست ویزا داشتند.

وی افزود: متاسفانه امسال از قابلیت‌های سامانه سماح به طور کامل استفاده نشد، ولی باید راهکار مناسب اندیشیده شود تا در سال آینده قابلیت‌های این سامانه به صورت کامل، اجرایی و عملیاتی شود.

در ادامه این جلسه نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تلاش و زحمات دست‌اندرکاران برگزاری مراسم اربعین امسال را قابل تقدیر دانست و در عین حال تاکید کرد: با توجه به این‌که سیل مشتاقان زیارت اربعین درحال افزایش است، گزارش کاملی در خصوص آسیب‌های مراسم اربعین ظرف دو هفته آینده تهیه و ارائه شود.



دیدگاهها بسته شده است.