پیوند عمیق دانشگاه و پلیس مهمترین ماموریت پلیس است


فرمانده انتظامی غرب استان گفت: فعالیت های پلیس بر پایه فناوری و پژوهش های علمی و تحقیق استوار است. از این رو پیوند دانشگاه و پلیس مهمترین ماموریت پلیس است.

به گزارش عرصه، سردار  محسن خانچرلی  با تبریک فرارسیدن روز پژوهش با اشاره به اینکه تلاش های خوبی در حوزه پژوهش در این استان صورت گرفته است ،گفت: تحولات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در جامعه منجر به دگرگونی در ساختار تشکیلاتی سازمان های برقرار کننده امنیت شده است.

سردار خانچرلی تصریح کرد:تحقق واقعی نظم و امنیت پایدار نیازمند پیوند عمیق علم با فعالیت های نظامی و انتظامی است.

وی اظهارداشت: پلیس دانش محور تلاش می کند با بهره گیری از نخبگان علمی درون سازمانی و برون سازمانی، در فرایند تصمیم گیری و تصمیم سازی به سوی نوآوری و شکوفایی علمی حرکت کند.

این مقام ارشد انتظامی پیوند عمیق دانشگاه و پلیس را یکی از مهمترین ماموریت های پلیس دانست و افزود: تعامل با مراکز علمی و پژوهشی استان در چند سال گذشته این پیوند را عمیق تر کرده است.

رئیس پلیس غرب استان تهران به نقش مهم فناوری اطلاعات و ارتباطات در ایجاد افزایش احساس امنیت شهروندان اشاره و بیان کرد: بیشتر فعالیت های پلیس بر پایه فناوری و پژوهش و تحقیق استوار است.

این مسئول انتظامی تصریح کرد: ضرورت تحقیق و پژوهش بر هیچ کس پوشیده نیست و هر کجا تحقیق و پژوهش بوده توسعه و بالندگی هم بوده از طرفی نیز نتایج تحقیقات باید کاربردی باشد تا هم زمینه سرمایه گذاری و هم زمینه بهره برداری و به کارگیری فراهم شود.

سردار خانچرلی در پایان با اشاره به رابطه فرهنگ، معضلات اجتماعی و پژوهش خاطرنشان ساخت: بسیاری از معضلات و مشکلات اجتماعی جامعه امروز ، ریشه در مسائل فرهنگی دارد که می توان با پژوهش و تحقیق در این خصوص بسیاری از آسیب های موجود در جامعه را حل و از اکثر جرایم و ناهنجاری های اجتماعی پیشگیری کرد.



دیدگاهها بسته شده است.