تجلیل مسئول بسیج سازندگی کشور از حماسه آفرینان «سومار» و «تنگ کوشک»

به گزارش عرصه، سردار «نعمان غلامی» در یادواره سرداران و ۳۶۴ شهید شهرستان ایوان اظهار کرد: دشمن از ترویج افکار و روحیه استکبارستیزی نظام اسلامی ایران در میان مردم منطقه و جهان در هراس است و با این تفکر با استفاده از ترفندهای مختلف مقابله می کند.

وی افزود: دشمنان برای کوتاه کردن دست بلند انقلاب اسلامی در منطقه و توسعه و ترویج افکار نظام در سطح بین‌المللی، راه مبارزه و مقابله با کشور ما را در پیش گرفته‌اند که این امر بیانگر ترس آنها از حضور مقتدرانه ایران اسلامی در تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌های منطقه‌ای و جهانی است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه انقلاب اسلامی در مسیری نورانی حرکت می‌کند تا به دست صاحب اصلیش سپره شود، اضافه کرد: برای کسب موفقیت‌های بیشتر در هر روز و هر لحظه باید گذشته‌ها را مرور کرد و با یک نگاه بلند گام‌هایی محکم به سوی آینده‌ای درخشان برداشت.

غلامی تاکید کرد: تفکر بسیجی برخاسته از روح و آرمان آزادی خواه این ملت است که امروزه رهایی بخش ملت‌های مظلوم جهان و افتخاری بزرگ برای جمهوری اسلامی است که تداوم این تفکر، عزت و افتخار نیازمند واکاوی در عملکرد گذشته نظام و مواظبت از آرمان‌ها است.

وی به نقش مردم در افتخارآفرینی ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: در راه کسب افتخار و اقتدار نقش مردم به عنوان سربازان اصلی ولایت قابل توجه است که نمونه بارز آن حضور مردم ایوان در حماسه سازی‌های سومار و تنگ کوشک در سال های ۵۹ و ۶۷ در دوران جنگ تحمیلی است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور یادآور شد: امروز اگر ایران اسلامی در میان این همه مشکلاتی که در پیرامون آن وجود دارد کانون امنیت، آرامش و زندگی سرشار از عزت است به دلیل رشادت‌ها و دلاورمردی‌های همین مردمانی است که تمام هستی خود را برای استقرار نظام و حمایت از انقلاب فدا کردند.

غلامی به بحث اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز اشاره کرد و افزود: اقتصاد مقاومتی، مقوله و راهبردی مهمی است که در شرایط موجود کشور برای مقابله با توطئه‌های دشمن در جنگ اقتصادی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و تحقق آن نیازمند یک خاستگاه مردمی است.

وی اضافه کرد: مردم باید در خصوص این مقوله مهم و تاثیر گذار نقش خود را بخوبی ایفا کنند ضمن اینکه سرمایه‌ها و منابع آشکار و پنهان آنها برای تحقق اهداف نظام وارد شود.

وی برگزاری یادواره شهدا را اقدامی در جهت تکریم ایثار و از خودگذشتگی شهدا و خانواده‌های معظم انها دانست و افزود: تداوم راه و سیره شهدا و عمل به توصیه‌ها و وصیت نامه‌های شهیدان نظام اسلامی را در برابر هجمه‌های دشمنان مصون کرده است.

غلامی با اشاره به اینکه برگزاری این یادواره‌ها نقش اساسی در زمینه سازی برای آشنایی نسل جوان با راه و روش شهدا و انتقال فرهنگ شهدا دارد، گفت: استمرار نظام اسلامی در منطقه و جهان منوط به حفظ و پاسداری از خون شهیدان است.

یادآور می‌شود در این مراسم که با حضور مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور و جمعی از مسئولان استان ایلام و شهرستان ایوان در مسجد حضرت ولیعصر (عج) برگزار و از سند سجلی شهید جاسم امامی رونمایی شد.



دیدگاهها بسته شده است.