سالن تیراندازی مجازی شهید همدانی افتتاح شد

به گزارش عرصه، در این مراسم که سردار علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین، امیرسرتیپ ابراهیم گلفام رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش و حجت‌الاسلام امرودی مشاور شهردار تهران حضور داشت، سردار جواد خضرایی مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس در سخنانی بیان کرد: عموما کارکردهای دفاع مقدس در دو بخش اخلاقی و بیان ارزش‌های انسانی است. همچنین کارکرد تاکتیکی نیز از دیگر محورهایی است که در خصوص انتقال ارزش‌های دفاع مقدس باید به آن توجه داشت. با توجه به افتتاح سالن تیراندازی شهید همدانی این کارکرد نیز در باغ موزه دفاع مقدس برای بازدیدکنندگان و نسلی که جنگ را ندیدند فراهم شده است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از ویژگی‌های باغ موزه دفاع مقدس این است که مطالب و آنچه که در این فضا موجود است از پویایی برخوردار است و همواره قابلیت نوسازی و نو شدن دارند.

سردار خضرایی یادآور شد: اساسا رسالت و مأموریت ما در این باغ موزه ایجاد حس حضور، انتقال و آگاهی است که در قالب فیلم یا نمادهای هنری انجام می‌شود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس در پایان سخنانش با اشاره به امتیاز شبیه‌ساز تیراندازی مجازی شهید همدانی خاطرنشان کرد: این ابزار شبیه‌ساز از آنجایی که به سفارش باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ پایداری طراحی و ساخته شده است امتیاز آن نیز مربوط به باغ موزه خواهد بود و در صورتی که پیمانکار آن بخواهد این مجموعه تیراندازی را در نهاد دیگری اجرا کند باید به حق امتیاز باغ موزه نیز توجه داشته باشد.

در ادامه این مراسم سردار علی فضلی در سخنانی گفت: باید از عزیزانی که چنین کاری کرده‌اند تا مفاهیم مرتبط با دفاع مقدس به نسل جوان کامل و جامع منتقل شود تشکر کرد. اساسا انجام کارهای کمی و کیفی نتیجه کار گروهی است که در این باغ موزه شاهدش هستیم.

فرمانده لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) در دوران دفاع مقدس با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی و ارزشی مردم پس از پیروزی انقلاب گفت: پذیرش اصل ولی فقیه، پذیرش قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و دشمن‌ستیزی سه ویژگی مهم مردم پس از پیروزی انقلاب اسلامی هستند. مردم ما ثابت کردند هرگز متحمل ظلم و جور نخواهند شد و در دوره‌های مختلف انقلاب اسلامی نیز همواره از ولی خود اطاعت امر کردند.

سردار فضلی یادآور شد: باید مطالب پیرامون دفاع مقدس را صادقانه و بدون کم یا زیاد همان گونه که بوده است بیان کنیم و مراقب باشیم که در آن انحرافی رخ ندهد. مسئله مهم پیرامون دوران دفاع مقدس این است که هیچ قشر خاصی نسبت به دیگری برتری ندارد و ما در سایه همدلی خداوند به پیروزی‌ها رسیده‌ایم.

در بخش پایانی این مراسم معصومی مجری و طراح شبیه‌ساز تیراندازی شهید همدانی در سخنان کوتاهی گفت: کار طراحی و اجرای این پروژه از دو سال پیش آغاز شد تا در فضایی که باغ موزه دفاع مقدس از آن بهره‌مند است امکان دسترسی همه اقشار جامعه و آموزش آن‌ها در تیراندازی فراهم شود.

وی یادآور شد: پویا بودن و منعطف بودن اهداف، حفظ اصالت اسلحه و دقت تیراندازی از جمله ویژگی‌های این شبیه ساز تیراندازی است و در منوهای مرتبط با آن تیراندازی تک هدف ثابت، تیراندازی به اهداف ثابت، اهداف متحرک، رهایی گروگان، تک تیراندازی و محیط طبیعی و شهری نیز در نظر گرفته شده است. سلاحی که در این شبیه‌ساز تیراندازی از آن بهره‌مند هستیم اسلحه کلاشنیکف (AK47) است.



دیدگاهها بسته شده است.