ممانعتی برای ورود شهرداری به مدارس وجود ندارد/ از کمک‌ها استقبال می‌کنیم

مرتضی رئیسی در گفت‌وگو با عرصه، در واکنش به اخباری پیرامون ممانعت آموزش و پرورش از ورود کارشناسان شهرداری برای بازرسی از مدارس به منظور سنجش وضعیت ایمنی اظهار کرد: چنین نیست و ممانعتی وجود ندارد، ما از این دست اقدامات و کمک شهرداری استقبال می‌کنیم.

وی افزود: آموزش و پرورش قطعا نیازمند کمک همه دستگاه‌ها از جمله شهرداری تهران است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه بیشترین حجم فضای آموزشی فرسوده تخریبی و نیازمند مقاوم سازی در کشور مربوط به شهر تهران است اظهار کرد: در قانون شوراها آمده است شهرداری تهران باید تا ۵ درصد از عوارض ساختمان سازی و صدور پروانه را  به آموزش و پرورش به منظور تامین فضای آموزشی اختصاص دهد، بنابراین انتظار و درخواست ما این است که شهرداری تهران در تامین فضای آموزشی و استاندارد سازی مدارس نقش خود را ایفا کند.

رئیسی ادامه داد: هیچ گونه ممانعتی ایجاد نخواهیم کرد و تقاضای کمک هم از خیرین و نهادهای غیردولتی و هم شهرداری‌ها داریم. از شهرداری ها می‌خواهیم ۵ درصد عوارض شهرسازی را شفاف سازی کند که وصولی چقدر بوده است که باید در اختیار آموزش و پرورش قرار بگیرد تا بتوانیم فضای آموزشی تهران را استانداردسازی کنیم.

وی تاکید کرد: منابع دولتی محدود است، هرچند اعتبارات سنگینی صرف مقاوم سازی تهران شده اما نیازها فراوان است و مدارس تهران نیازمند نوسازی و مقاوم سازی هستند.



دیدگاهها بسته شده است.