یک مقام ارشد آموزش عالی و تحقیقات فرانسه به ایران می‌آید

به گزارش عرصه، متن این بیانیه به شرح زیر است:

به دعوت آقای محمد فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فن آوری ایران، اقای تیری ماندون دبیر دولت آموزش عالی و تحقیقات فرانسه از ۲۱ تا ۲۳ آذر به تهران خواهد آمد هیاتی متشکل از سی تن از مسئولان موسسات آموزش عالی و تحقیقاتی درجه یک وی را در این سفر همراهی می‌کنند.

با توجه به رشد و توانایی قوی آموزش عالی در ایران (با ۴٫۸ میلیون دانشجو که ۴۷ درصد آنها را بانوان تشکیل می دهند) و با توجه به این که امروزه فرانسه نهمین کشور پذیرای دانشجویان ایران در جهان است، هدف از این سفر عبارت است از:

۱- قرار دادن آموزش عالی و تحقیقات در قلب همکاری های میان دو کشور در راستای توافق امضا شده میان دو وزیر در ۲۸ ژانویه ۲۰۱۶ در پاریس، به مناسبت سفر رییس جمهور ایرانی.

۲- ارتقاء مشارکت ها در زمینه تحقیقات و در خدمت به توسعه علمی بین المللی دو کشور به ویژه با مبادله پژوهشگر (برنامه مشترک عالی دو کشور به نام جندی شاپور) و پشتیبانی از موسسات پژوهشی.

۳- توسعه مبادله دانشجو میان دو کشور به ویژه به کمک فضای کامپوس فرانس که به سفارت فرانسه در تهران وابسته است. در این سفر آقای ماندون با آقای محمد فرهادی همتای خود و نیز سورنا ستاری معاون علمی و فن آوری رییس جمهور دیدار خواهد داشت، هم چنین از پارک فن آوری پردیس بازدید و با بسیاری از مسئولان دانشگاه های ایران گفت وگو خواهد کرد.

هم چنین دیدارها و گفت‌وگوهایی میان موسسات عالی و تحقیقاتی دو کشور برنامه‌ریزی شده است.



دیدگاهها بسته شده است.