۸۰ درصد کشاورزان استان تهران توصیه های هواشناسی کشاورزی دریافت می‌کنند

به گزارش عرصه، نسیم عینی کارشناس حوزه هواشناسی، با تاکید بر اهمیت هواشناسی در کشاورزی گفت: سایت هواشناسی ظهر هر روز برای سه روز آینده گزارشات هواشناسی مورد نیاز کشاورزان را منتشر می‌کند که این اطلاعات در جریان کاشت، مراحل آۤبیاری و برداشت محصول کاربردی است.
وی درباره فعالیت باشگاه کشاورزان اظهار کرد: این باشگاه به تازگی راه اندازی شده و مورد استقبال کشاورزان قرار گرفته است. سازمان هواشناسی در تمام استان های کشور از طریق باشگاه با کشاورزان ارتباط برقرار می کند.
این کارشناس هواشناسی از ارتباط ۸۰ درصد کشاورزان استان تهران با باشگاه کشاورزان خبر داد و گفت: کسانی که تابع اخبار و توصیه های باشگاه کشاورزان بوده اند از این خدمات راضی هستند. کشاورزان زیادی هر روز تماس می گیرند و علاوه بر گزارش هواشناسی از منطقه خود، توصیه های کشاورزی را هم دریافت می‌کنند.
عینی با تاکید بر اینکه گزارش هواشناسی کشاورزی بسیار دقیق‌تر و کارشناسی‌تر از گزارش هواشناسی عمومی است، افزود: هر روز چند نفر از کارشناسان خبره هواشناسی جلسه تشکیل می‌دهند و پس از تحلیل دقیق، گزارش هواشناسی کشاورزی را اعلام می‌کنند.
بر اساس گزارش ستاد خبری ششمین نمایشگاه بین‌المللی محصولات و فناوری، کشاورزی گیاهی ارگانیک و صنایع وابسته، وی به کشاورزان توصیه کرد که در این فصل از سال پس از کاشت گندم، نسبت به آبیاری آن اقدام کنند و باغداران هم باید اقدامات هرس درختان و کود دهی را انجام دهند.



دیدگاهها بسته شده است.