مردانی با غلبه بر نایب قهرمان المپیک قهرمان شد

به گزارش عرصه، دومین روز از مسابقات فینال گرندپری ۲۰۱۶، که از ساعت ۸:۳۰ صبح امروز (شنبه) به وقت ایران در مجموعه ورزشی المپیک «سارهادچی» آغاز شده بود با معرفی مدال‌آوران این دوره از رقابت‌ها به پایان رسید. در این دوره از مسابقات ۱۶ تکواندوکار (هر وزن دو نماینده) بر اساس آخرین رنکینگ اعلام شده در ماه اکتبر با یکدیگر مبارزه کردند و در نهایت مدال آوران ۴ وزن ۵۸-، ۶۸-، ۸۰- و ۸۰+ کیلوگرم در گروه مردان و ۴ وزن ۴۹-، ۵۷-، ۶۷- و ۶۷+ گیلوگرم زنان در آخرین گرندپری سال ۲۰۱۶ معرفی شدند.

در پایان مسابقات فینال گرندپری ۲۰۱۶، در وزن ۸۰+ کیلوگرم، سجاد مردانی تکواندوکار ایران در فینال این رقابت‌ها رو در روی «ولادیسلاو لارین» از روسیه قرار گرفت و با کسب پیروزی در این دیدار، آخرین مدال طلای گرندپری را به نام خود ثبت کرد.

 مردانی برای دستیابی به مدال طلا در مبارزه نخست خود به مصاف «دنیل گومز» اسپانیایی، رفت و توانست با کسب نتیجه ۳ بر یک پیروز این دیدار باشد، سپس در دومین دیدار خود با «یاسین طرابلسی» از کشور تونس، مبارزه کرد و با نتیجه ۶ بر ۲ توانست بر او غلبه کرده و به مرحله نیمه نهایی برسد.

مردانی در سومین پیکار با «عبدل ایسوفو» نماینده نیجریه، نایب قهرمان بازی‌های المپیک ۲۰۱۶، رفت و توانست با عبور از نایب قهرمان المپیک به مرحله فینال راه پیدا کند.

سال گذشته نیز مردانی در فینال گرند پری به نشان طلا رسیده بود.

در فینال گرندپری ۲۰۱۶، آرمین هادی‌پور، بهنام اسبقی، ابوالفضل یعقوبی و مسعود حجی‌زواره نیز ۴ نماینده دیگر ایران بودند که از کسب مدال بازماندند.

مسابقات فینال گرندپری G8 است و به دارندگان مدال طلا ۸۰ امتیاز، نقره ۴۸ امتیاز و برنز ۲۸٫۸ امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیکی و جهانی تعلق می‌گیرد.



دیدگاهها بسته شده است.